مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: کریدور شرق کشور، شاهرگ حیاتی توسعه سرمایه‌گذاری از سرخس تا چابهار است و توسعه این راهگذر با اقتصادی شدن آن محقق می‌شود.

کریدور شرق کشور، شاهرگ حیاتی توسعه سرمایه‌گذاری از سرخس تا چابهار

امیر مقدم اظهار کرد: برای توسعه کریدور شرق، باید ضمن اقتصادی شدن کریدور و در کنار راه گذر کردن آن به اهمیت فعالیت اقتصادی قوی در این کریدور توجه داشته باشیم.

وی بیان کرد: مطرح شدن چالش‌ها و دغدغه‌های فعالان در این منطقه و تلاش برای حل این مسائل که در ابعاد مختلف حمل‌ونقل،‌ گمرکی و تجاری دیده می‌شود، نیازمند برگزاری نشست‌های تخصصی در ابعاد مختلف با تخصص‌های مرتبط و مهم برای کریدور است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: برای حل مسائل و توسعه فعالیت‌ها در کریدور شرق همچنین نیازمند انعقاد و اجرای تفاهم‌نامه‌هایی با اتاق‌های بازرگانی ایران و افغانستان هستیم.

وی از اهمیت کمربند شرقی کشور و ارتباط مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی گفت و خواستار شناسایی نقطه نظرات، راه‌های توسعه و ایجاد طرح‌های بیشتر و بهتر برای رسیدن به اهداف شد.

مقدم حضور تاجران و فعالان اقتصادی در چابهار را زمینه‌ای مناسب برای تقویت طرح‌های این حوزه دانست و افزود: ایجاد انجمن و کارگروه بخش خصوصی در مناطق یکی از راه‌های توسعه همکاری در کنار بسترهای فراهم شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.