معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با تشریح جزییات اعزام زائران در ماه‌های رجب و شعبان به عتبات عالیات از برنامه ریزی برای متقاضیان اعزام در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز خبر داد.

جزییات اعزام زائران عتبات عالیات درماه شعبان/برنامه‌ریزی برای اعزام‌ها در ماه رمضان

به گزارش قدس آنلاین حمید رضا محمدی درباره اعزام‌ کاروان های تحت نظارت سازمان حج و زیارت گفت: براساس ظرفیت های ایجاد شده توسط شرکت های مجری، در ماه مبارک رجب حدود ۵۰ هزار نفر از زائران کشورمان به عتبات عالیات مشرف شدند.

وی با بیان اینکه در ماه شعبان تاکنون حدود ۵۵ هزار نفر ظرفیت از سوی شرکت های مجری ایجاد شده است، افزود: حدود ۳۸ هزار نفر از متقاضیان سفر به عتبات عالیات در بسته های ایجاد شده نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۲۶ هزار نفر اعزام شده اند و سایرین نیز در حال اعزام هستند.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۱۲ هزار نفر از زائرانی که با کاروان های تحت نظارت سازمان حج و زیارت عازم عراق شده اند در ایام پر برکت نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت در کنار بارگاه منور ائمه معصومین در کربلای معلی، نجف اشرف و کاظمین حضور دارند.

محمدی تصریح کرد: اعزام های ماه شعبان تا ۲۲ اسفند ماه پایان می یابد و دوره اعزام های ماه مبارک رمضان و نوروز از ۲۳ اسفند ماه آغاز می شود؛ برای ایام سال تحویل و شب‌های قدر و سایر مناسبت‌ها نیز برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته است تا زائران ایرانی از فضای معنوی و پربرکت اعتاب مقدسه بهره مند شوند.

وی به متقاضیان سفر به عتبات عالیات توصیه کرد که از سفر با کاروان های غیرمجاز خودداری کنند. متقاضیان می توانند برای نام نویسی به سامانه عتبات به نشانی atabat.haj.ir یا ۲ هزار و ۷۰۰ دفتر زیارتی سراسر کشور مراجعه و زمان اعزام را مدنظر قرار دهند.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت به متقاضیان تاکید کرد که چنانچه قصد زیارت عتبات عالیات را دارند حتما از طریق دفاتر زیارتی دارای مجوز سازمان حج و زیارت اقدام کنند تا در بهره مندی از خدمات اسکان، تغذیه و درمانی اطمینان خاطر داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.