نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه نمایندگان خبرگان رهبری می‌توانند در استان‌ها منشأ تحول باشند، گفت: نمایندگان مجلس خبرگان اگرچه مقام اجرایی ندارند اما صدای مردم هستند.

نمایندگان خبرگان رهبری صدای مردم هستند

به گزارش قدس آنلاین، ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفندماه در حالی برگزار می‌شود که در چهارمحال و بختیاری سه کاندیدای این مجلس یعنی «آیت‌الله علی‌رضا اسلامیان»، «آیت‌الله عبدالله کیوانی هفشجانی» و «آیت‌الله منصور مظاهری کرونی» از ۲۵ بهمن‌ماه تبلیغات انتخاباتی خود را در استان آغاز کرده‌اند. در این استان، ۹ نفر برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند که از این تعداد، سه نفر تأیید صلاحیت شدند.

آیت‌الله منصور مظاهری کرونی، زاده ۱۳۴۷ در استان اصفهان، در سال ۶۱ تحصیلات حوزوی خود را آغاز کرد و در سنین نوجوانی توفیق حضور در دروس خارج اساتید برجسته‌ای همچون آیت‌الله مرحوم میرزا جواد تبریزی، آیت‌الله وحید خراسانی و آیت‌الله شبیری زنجانی را پیدا کرد. آیت‌الله مظاهری همزمان با فراگیری علوم دینی، به تدریس دروس حوزوی برای علاقه‌مندان پرداخت و از سال ۸۳ کرسی درس خارج فقه و اصول را در مدرسه فیضیه آغاز کرد.

از شش سال قبل تاکنون این استاد حوزه علمیه، درس خارج حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری را بر عهده گرفته است و در کنار فعالیت‌های علمی، بیش از ۵۰۰ رساله علمی در مقاطع سطح سه و چهار را داوری، راهنمایی و مشاوره کرده است. حضور در عملیات‌های متعدد جبهه‌های حق علیه باطل به‌عنوان روحانی رزمی تبلیغی از دیگر افتخارات آیت‌الله مظاهری است.

حضور در دفتر مقام معظم رهبری به‌عنوان عضو استفتائات معظم له از ۲۰ سال قبل، خدمت به زائران بیت‌الله الحرام به‌عنوان امین دفتر مقام معظم رهبری، تألیف آثار متعدد با موضوع مناسک حج تمتع و عمره و ارتقای سطح روحانیون حج و فعالیت‌های دینی در داخل و خارج کشور از مهم‌ترین فعالیت‌های تبلیغی آیت‌الله مظاهری است.

خبرگان رهبری میزان پیشرفت و پسرفت آرمان‌های انقلاب را بررسی می‌کنند

آیت‌الله منصور مظاهری  در تبیین وظایف خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این نمایندگان بر طبق قانون اساسی وظیفه تعیین و نظارت بر استمرار شرایط رهبری را بر عهده دارند، اظهار کرد: همچنین در این سال‌های اخیر دو خواسته از نمایندگان مجلس خبرگان توسط رهبر فرزانه انقلاب مطرح شده است که نقطه عطفی در وظایف خبرگان رهبری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: خواسته نخست مقام معظم رهبری این بود که خبرگان رهبری باید نگاه کلان، اشراف بر مسیر انقلاب و اهداف انقلاب اسلامی را داشته باشند زیرا کسی متکفل این مهم نبود و لذا خبرگان رهبری بهترین گزینه هستند که می‌توانند عهده‌دار این مسئولیت باشند.

آیت‌الله مظاهری با تأکید بر اینکه خبرگان رهبری میزان پیشرفت و پسرفت آرمان‌های انقلاب را بررسی می‌کنند، افزود: این افراد همچنین توقف‌های احتمالی در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی را شناسایی می‌کنند و این موضوعی بود که مقام معظم رهبری از خبرگان رهبری خواسته اند.

این نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری با تصریح اینکه حضور نمایندگان مجلس خبرگان در استان‌ها می‌تواند به این نگاه کلان کمک کند، ادامه داد: این افراد می‌توانند بررسی کنند که آیا آرمان‌ها در استان محقق شده است یا خیر؟

آیت‌الله مظاهری تصریح کرد: خواسته دوم رهبر معظم انقلاب از خبرگان رهبری مطالبه‌گری است که ایشان می‌خواهند نمایندگان مجلس خبرگان از دستگاه‌های مختلف و قوه مقننه در خصوص چرایی عدم تحقق اهداف و آرمان‌ها مطالبه‌گری کنند. 

خبرگان رهبری می‌توانند در استان‌ها منشأ تحول باشند

وی با تأکید بر اینکه خبرگان رهبری می‌توانند در استان‌ها منشأ تحول باشند، بیان کرد: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اگرچه مقام اجرایی ندارند اما حضور هر یک از آنها در استان‌ حوزه انتخابیه خود می‌تواند موجب تحولات عظیمی باشد، آنان صدای مردم هستند و همراهی می‌کنند که در این صورت مردم نیز لذت خبرگان رهبری را حس می‌کنند.

آیت‌الله مظاهری در پایان اظهار کرد: بر این اساس، شعار بنده نیز در این عرصه مطالبه‌گری و صدای مردم استان چهارمحال و بختیاری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.