وزیر کشور گفت: دولت با هدف فراهم کردن زمینه رفاه بیشتر شهروندان، نگاه ویژه‌ای به اجرای طرح‌های مدیریت شهری دارد.

وزیر کشور: دولت نگاهی ویژه به اجرای طرح‌های مدیریت شهری دارد

به گزارش قدس آنلاین،  احمد وحیدی، دوشنبه در ادامه سفر یک روزه خود به شیراز، در حاشیه آیین افتتاح طرح‌های مدیریت شهری در جمع خبرنگاران افزود: شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده‌اند و شاهد اتفافات خوبی در شهرها هستیم که علاوه بر تامین رفاه مردم، ارائه خدمات مدیریت شهری را سرعت می بخشد.

وی ادامه داد: به ویژه اجرای طرح های شهری در حوزه حمل و نقل با توجه به کاهش هزینه‌های شهروندان از همین ویژه ای برخوردار است.

او اظهار کرد: ایجاد پل ها و تقاطع های غیر هسطح از یک سو و حمل و نقل عمومی و افزایش تعداد اتوبوس ها و دیگر وسایل نقلیه عمومی در کنار توسعه خطوط مترو، از جمله اقداماتی است که در حوزه حمل و نقل و بهبود ترافیک در شهرها صورت گرفته است.


وزیر کشور، با اشاره به افتتاح یکی دیگر از ایستگاه‌های خط ۲ مترو شیراز (ایستگاه دولت) افزود: افتتاح این ایستگاه می‌تواند به استفاده حداکثری مردم از ظرفیت مترو شیراز و افزایش رضایتمندی آنها کمک کند.

وحیدی اظهار کرد: اجرا و افتتاح این طرح ها بیانگر این مطلب است که کارها و برنامه‌های توسعه شهرها در کنار سایر فعالیت ها و برنامه‌های توسعه‌ای در کشور در سطوح مختلف عمرانی به خوبی پیش می رود که امیدواریم مجموعه این اقدامات رضایت هرچه بیشتر مردم را به دنبال داشته باشد.

وی، در خصوص برنامه های وزارت کشور برای کمک به شهرداری ها نیز گفت: یکی از اقدامات ما بحث توسعه قطار شهری و خطوط مترو است که منابع خوبی به این امر اختصاص یافته است.

او اظهار کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری خوبی که در مترو شیراز صورت گرفته، همزمان باید قطارها و واگن های بیشتری برای آن پیش بینی و فعال شود چرا که تعداد واگن‌های حال حاضر آن کافی نیست.

وزیر کشور افزود: از آنجا که واگن ها از خارج از کشور تامین و وارد می شود و این مساله زمان بر است، باید بکوشیم که این کار شتاب بیشتری گرفته تا شهروندان بتوانند از این ظرفیت استفاده بیشتر و مطلوب تری ببرند.

 همزمان با حضور وزیر کشور ۳۴۸ طرح عمرانی و خدماتی شهری با اعتباری بالغ بر ۴۴۰ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.