کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با تداوم بارش برف و روند کاهشی دما، کمینه دما در همه نقاط استان کمتر از صفر درجه خواهد بود.

تداوم بارش برف/دمای هوا در همه نقاط خراسان رضوی کمتر از صفر درجه پیش بینی شده است

به گزارش قدس خراسان، مرتضی اثمری اظهار کرد: دمای شبانه امشب در کلانشهر مشهد به منفی هشت درجه می‌رسد و در مناطق شمالی و کوهستانی تا ۱۱ درجه زیر صفر افت خواهد کرد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: دمای روزانه نیز طی امروز و فردا در بیشتر مناطق خراسان رضوی از صفر درجه فراتر نخواهد رفت و هوای سرد تا پایان هفته در استان ماندگار است.

وی گفت: بارش برف همراه با مه گرفتگی تا فردا صبح در استان ادامه دارد و با توقف موقت، از شامگاه فردا دوباره جریان خواهد گرفت.

اثمری افزود: لغزندگی و یخ‌زدگی جاده‌ها و معابر از دیگر پیامدهای بارش برف و یخبندان است که این وضعیت به دلیل وقوع کولاک برف در مناطق شمالی و مرکزی خراسان رضوی، محسوس تر خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: طی شبانه روز گذشته، فریمان با منفی هشت و داورزن با ۱۰ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و خنک ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی منفی ۶ تا ۲ درجه را به ثبت رسانده است.

وی گفت: شهرستان کلات با هفت سانتیمتر بیشترین بارش برف را داشته است و در کلانشهر مشهد نیز تاکنون بارش چهار سانتیمتر برف به ثبت رسیده است.

اثمری افزود: دمای کنونی مشهد منفی ۲ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل های هواشناسی امروز بین منفی یک تا منفی هشت درجه در نوسان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.