هم اکنون به علت برودت هوا، تمامی گردنه‌های برفگیر چهارمحال و بختیاری از جمله رخ، چری، شاه‌منصوری، خلک و گوشنگلی دچار کولاک و مه شدید شده است.

گردنه‌های برفگیر چهارمحال و بختیاری در محاصره کولاک و مه شدید

به گزارش قدس آنلاین روح الله غلامی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی از روز شنبه و بارش برف در استان، هم اکنون به علت برودت هوا تمام گردنه‌های برفگیر از جمله رخ، چری، شاه‌منصوری، خلک و گوشنگلی دچار کولاک و مه شدید شده است.

وی افزود: شدت کولاک و مه در گردنه‌های چهارمحال و بختیاری موجب کاهش دید برای رانندگان شده است.

غلامی با اشاره به وقوع چند مورد تصادف شدید در برخی گردنه‌های استان از جمله گردنه رخ، اضافه کرد: با توجه به شرایط جوی تردد از تمام گردنه‌های این استان فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر می‌باشد.

وی گفت: با همت نیروهای راهداری تمام راه‌های ارتباطی استان با وجود بارش برف باز و تردد به صورت عادی و روان می‌باشد.

غلامی از تمام کاربران جاده‌ای خواست برای تردد از محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری تجهیزات مورد نیاز مانند زنجیر چرخ، سوخت کافی، خوراک و لباس گرم همراه داشته باشند و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون تمام ۴۵۰ نفر نیروی انسانی زیرمجموعه اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در ۴۲ راهدارخانه استان مستقر و مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند.

غلامی گفت: همچنین برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها، سامانه ۱۴۱ در خدمت رانندگان و مسافران است.

گفتنی است؛ پیشتر اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با صدور هشدار سطح نارنجی از ورود یک سامانه بارشی به نسبت پرقدرت از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه برای این استان پیش بینی کرده است.

این سامانه همراه با بارش برف، باران، وقوع صاعقه، باد به نسبت شدید، کولاک در گردنه‌ها و مناطق برف‌گیر، مه‌آلودگی و کاهش دید همراه می‌باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.