بارش برف محور روستاهای لرستان را محصور در برف و کولاک کرده‌ است و سرمایی کم‌سابقه را در آخرین روزهای اسفند به‌بار آورد.

آخرین اخبار از یخ‌بندان لرستان| راه روستایی ۴ شهرستان مسدود است/ تداوم کولاک برف در ارتفاعات

به گزارش قدس آنلاین،  سامانه بارشی‌ که از پنج اسفند در لرستان فعال شد، شرایط ناپایدار جوی را برای نیمه شرقی این استان رقم زد و زمستان کم‌جان امسال را برفی کرد.

بارش برف در هفتم اسفند به شهرهای دیگر لرستان نیز کشیده شد و هواشناسی سرمایی کم‌سابقه و زیر منفی هفت درجه را برای برخی از شهرهای این استان پیش‌بینی کرد.

برف اسفند در همان ساعت ابتدایی روز گذشته 90 روستای الیگودرز در شرق لرستان، 40 روستای ازنا و 15 روستای بروجرد را مسدود کرد تا راه‌های این استان در محاصرۀ برف قرار بگیرد.

راه‌های سه شهرستان لرستان در روز گذشته فقط محصور در برف نماند، بلکه بارش ادامه‌دار موج دوم سامانه بارشی در شهرهای دورود، سلسله، دلفان، خرم‌آباد و چگنی نیز برف بارید تا محور 229 روستای این شهرستان‌ها و گردنه‌های برف‌گیر الیگودرز در شامگاه دوشنبه قطع شود.

مدارس مقاطع ابتدایی نوبت صبح امروز در هشت شهر لرستان با افزایش سرمای هوا تعطیل اعلام شد و فعالیت بانک‌ها و ادارات این شهرها نیز از ساعت 9 صبح آغاز شد.

شرایط ناپایدار جوی و بارش 40 سانتی‌متری برف در شهرهای ازنا و الیگودرز باعث شد که مهدی پازوکی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، به مردم هشدار دهد که از تردد در مسیرهای کوهستانی بدون زنجیرچرخ خودداری کنند.

کولاک برف در راه‌ها

مرتضی شیروانی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان،  با اشاره به آخرین وضعیت محورهای لرستان، گفت: محورهای اصلی و شریانی این استان باز است.

وی با اشاره به آماده‌باش 400 راهدار با 280 دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در 38 پایگاه جاده‌ای لرستان، افزود: گشت‌های راهداری در محورهای برف‌گیر مستقر هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با تأکید به عملیات برف‌روبی 1500 کیلومتر از محورهای مواصلاتی الیگودرز، عنوان کرد: 700 تن شن و نمک‌ در این جاده‌ها مصرف شده‌ است.

وی با بیان اینکه بارش برف اکنون در محورهای لرستان تمام شده‌، بیان کرد: جاده‌های این استان به‌دلیل برودت هوا و کولاک لغزنده است و رانندگان با احتیاط در محورهای کوهستانی تردد کنند.

شیروانی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، گفت: رانندگان قبل از سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های این استان با سامانه 141 تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.