دو هیئت از سرمایه‌گذاران کشورهای ترکیه و روسیه به صورت جداگانه با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و در خصوص چگونگی سرمایه‌گذاری در این منطقه رایزنی کردند.

استقبال سرمایه‌گذاران ترک و روس از بسته‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی

 به گزارش قدس آنلاین، محمدسجاد سیاهکارزاده در دیدار با دو هیئت از سرمایه‌گذاران کشورهای ترکیه و روسیه با تشریح فرصت ها و ظرفیت های منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی به دلایلی مانند بهره‌مندی از دو مجتمع بندری، وجود مزایا و معافیت‌های قانونی جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی، امکانات و زیرساخت‌های مناسب و رو به گسترش همچون اتصال قریب‌الوقوع به خط ریل سراسری، سابقه تاریخی روابط با کشورهای حاشیه دریای خزر، نقش فعال در توسعه روابط ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، جایگاه متمایز در کریدورهای بین‌المللی از جمله کریدور شمال- جنوب و مسیر فرعی ایده یک جاده یک کمربند یعنی چین- قزاقستان- ایران از ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به مرکز ثقل تعاملات بین‌المللی برخوردار است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: با توسعه زیر ساخت های بندری بخش مهمی از کالاهای ترانزیتی کشورهای همسایه از طریق مجتمع بندری کاسپین انتقال داده خواهد شد و در تلاشیم با افزایش مراودات تجاری نقشه کشورمان در حوزه تجارت بین الملل را افزایش دهیم.

در این دیدارها سرمایه‌گذاران ترکی و روسی با اعلام آمادگی به منظور انجام پروژه‌های سرمایه‌گذاری مورد نیاز در منطقه آزاد انزلی اظهار امیدواری کردند: این منطقه به لحاظ قرارگیری در موقعیت استراتژیک و منحصر به فرد بازار ترانزیت کالا به بسیاری از کشورها بوده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه حضور این هیئت ها در منطقه آزاد انزلی به همراه معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان از ظرفیت های صنعتی و بندری این منطقه بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.