مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی از اعزام هزار و ۵۵۵ زائر استان به حج تمتع خبر داد.

اعزام بیش از هزار و ۵۰۰ زائر خراسان جنوبی به حج تمتع

به گزارش قدس آنلاین، دستگردی مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی از اعزام هزار و ۵۵۵ زائر استان به حج تمتع خبر داد و گفت: این تعداد زائر در قالب ۱۱ کاروان امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند.

وی افزود: از تعداد کاروان‌های پیش بینی شده ۶ کاروان از مرکز استان، دو کاروان از قاینات و طبس، فردوس و سرایان هم هر کدام یک کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

دستگردی با بیان اینکه از ۶ کاروان مرکز استان دو کاروان مختص زائران اهل سنت است، افزود: بر اساس واریزی زائران، کاروان‌ها مشخص شده است.

مدیر حج و زیارت استان گفت: از تعداد هزار و ۲۰۰ پیش ثبت نام انجام شده تاکنون هزار و ۱۰۰ نفر ثبت نام خود را قطعی و کاروان خود را انتخاب کرده اند و بعد از این واریز مابه التفاوت، امور پزشکی و کلاس‌های آموزشی انجام می‌شود.

دستگردی با بیان اینکه اولویت ثبت‌نام با افرادی است که در زمان مقرر در سامانه حج، پیش ثبت‌نام خود را انجام داده اند، افزود: ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع از ساعت ۱۰ صبح ۶ اسفندماه در سراسر کشور آغاز شده و تا ۹ اسفندماه ادامه دارد.

وی گفت: در صورت عدم تکمیل ظرفیت، افراد جامانده که تا آذر ۸۶ فیش و سند حج را دارند از ۹ اسفند می‌توانند کاروان خود را انتخاب کنند و چنانچه ظرفیت ثبت نام تکمیل نشود اولویت‌های بعد از آذر ماه ۸۶ فراخوان می‌شوند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه هزینه حج تمتع امسال استان بین ۱۶۲ تا ۱۸۰ میلیون تومان و بر اساس درجه بندی هتل این ارقام متفاوت است گفت: امسال برای اولین بار زائران می‌توانند بر اساس انتخاب کاروان قبل از اعزام از اسم هتل‌های خود در مکه و مدینه مطلع شوند.

دستگردی با بیان اینکه با پیگیری انجام شده پروازهای حج تمتع از فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند انجام می‌شود، گفت: در بازه زمانی یکم تا نهم خرداد کاروان‌های استان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: خبرگزاری بسیج

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.