کمیته تحقیقات روسیه در حال شناسایی تمام فرماندهان اوکراینی است که دستور سرنگون کردن هواپیمای حامل اسرای این کشور را صادر کردند.

تمام فرماندهان اوکراینی دخیل در سرنگونی ایلیوشین-۷۶شناسایی میشوند

به گزارش قدس آنلاین، الکساندر باستریکین، رییس کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که روند شناسایی تمام فرماندهان اوکراینی که دستور سرنگونی هواپیمای ایلیوشین -۷۶ را صادر کردند، در جریان است.

باستریکین گفت: بازرس‌ها و کارشناسان پیش‌تر نوع تسلیحات مورد استفاده برای حمله تروریستی به این هواپیما را شناسایی کردند. این هواپیما با موشک‌های هدایت‌شونده ضدهوایی MIM-۱۰۴A که از سامانه پدافندی سطح به هوایی «پاتریوت» ساخت آمریکا شلیک می‌شوند، سرنگون شد.

وی با یادآوری اینکه این موشک‌ها از روستای «لیپتسی» در منطقه خارکیف اوکراین پرتاب شدند، افزود: چندین تکه از بقایای اجساد قربانیان در منطقه سقوط پیدا شد. جواب آزمایش دی‌ان‌ای با قطعیت و بدون ابهام نشان داد که بقایای یافت‌شده به خدمه هواپیما، افسران نظامی و ماموران حراست پرواز و ۶۵ اسیر اوکراینی متعلق است که همگی در سانحه سقوط کشته شدند.

نیروهای مسلح اوکراین ۲۴ ژانویه (چهارم بهمن) یک فروند هواپیمای ایلیوشین -۷۶ را بر فراز منطقه بلگورود روسیه سرنگون کردند. این هواپیما حامل ۶۵ اسیر جنگی اوکراینی بود که جهت طرح تبادل زندانی در مسیر پرواز به نقطه‌ای تعیین‌شده بودند. وزارت دفاع روسیه این حادثه را حمله تروریستی توصیف و تاکید کرد که کی‌یف در جریان این پرواز بوده و عامدانه آن را سرگون کرده است تا مسکو را به کشتن اسرای اوکراینی متهم کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.