شرکت انگلیسی از وقوع یک حادثه در ۵۰ مایل دریایی از سواحل بندر الحدیده در یمن خبر داده است.

حادثه دریایی در نزدیکی سواحل بندر الحدیده یمن

به گزارش قدس آنلاین، شرکت امنیت دریایی آمبری متعلق به انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در ۵۰ مایل دریایی از سواحل بندر الحدیده در یمن دریافت کردیم.

گزارش‌های تکمیلی حاکی از آن است که حادثه مورد اشاره به یک کشتی باری فله متعلق به یونان با پرچم جزایر مارشال اشاره دارد که یک موشک در آب‌ها در ۶۳ مایلی غرب الحدیده در نزدیکی این کشتی فرود آمده است.

گفته شده که یک موشک در نزدیکی کشتی یونانی فرود آمده است. همزمان نیز یک تانکر شیمیایی متعلق به امارات در فاصله حدود دو مایلی دورتر در حال حرکت بوده است.

هنوز به صورت رسمی کسی مسئولیت پرتاب این موشک را برعهده نگرفته، اما پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله اعلام کرده بود که عملیات در دریای سرخ تنها با پایان یافتن تجاوز اسرائیل به غزه متوقف خواهد شد. سخنگوی انصارالله خاطرنشان کرد: اگر تجاوز اسرائیل به غزه متوقف شود و کمک‌های انسانی وارد غزه شود، ما نیز در ارزیابی اوضاع تجدید نظر خواهیم کرد.

«عزیز راشد» کارشناس امور نظامی و راهبردی یمن هم تصریح کرده است که نیروهای مسلح یمن از سلاح‌های منحصر به فرد و متنوع در عملیات دریایی خود علیه کشتی‌های آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی استفاده کرده اند. این نیروها تجهیزات لازم را برای رصد و پیگیری اهداف راهبردی در دریای سرخ و عرب دارند.

وی بیان کرد: اتاق عملیات نیروهای مسلح یمن این اقدامات را با هوشمندی و به صورت حرفه‌ای مدیریت می‌کند. یمن هر چقدر هم که تحت فشار قرار گرفته و تهدید شود هرگز دست از حمایت از ملت فلسطین برنمی دارد.

راشد تاکید کرد: رهبران و ملت یمن تصمیم خود را در این خصوص گرفته اند و هر هفته شاهد برگزاری راهپیمایی‌های میلیونی در حمایت از این تصمیم در سراسر یمن هستیم. کشور یمن به فشارهای آمریکا از طریق فشار بر تنگه باب المندب پاسخ خواهد داد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.