وزیر نیرو از آمادگی شرکت‌های ایرانی برای حضور و فعالیت در پروژه‌های کشور تاجیکستان خبر داد و گفت: خدمات شرکت‌های ایرانی در تمام حوزه‌ها به‌ویژه در حوزه توربین‌های بزرگ و بخش‌های تکنیکی قابل‌ارائه است

آمادگی شرکت‌های ایرانی برای حضور در پروژه‌های تاجیکستان

به گزارش قدس آنلاین علی‌اکبر محرابیان در نشست پیگیری مفاد سند همکاری‌های مشترک ایران و تاجیکستان که به‌صورت مجازی برگزار شد، پیگیری مفاد سند همکاری‌های مشترک ایران و تاجیکستان در شانزدهمین کمیسیون مشترک دو کشور را مورد تأکید قرارداد.

در این نشست که به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، محرابیان از تلاش‌های دولت جمهوری تاجیکستان برای برگزاری شانزدهمین اجلاس کمیسیون جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در دوشنبه و برپایی نمایشگاه ایران ساخت که دستاوردهای خوبی را به نمایش گذاشت، تقدیر کرد.

وی با اشاره به بازدید از پروژه راغون در سفر به تاجیکستان ادامه داد: پروژه ارزشمندی در کل منطقه در حال انجام است. این سد با حجم آب ۱۴ میلیارد مترمکعب، ۳۶۰۰ مگاوات نیروگاه و ۱۰۰ کیلومتر تونل به‌عنوان مرتفع‌ترین سد جهان در دست‌ساخت است و شرکت‌های متعدد و فعال ایرانی نیز در این پروژه مشغول به کار هستند.

وزیر نیرو آمادگی شرکت‌های ایرانی برای حضور و فعالیت در پروژه‌های کشور تاجیکستان را مورد تأکید قرارداد و گفت: خدمات شرکت‌های ایرانی در تمام حوزه‌ها به‌ویژه در حوزه توربین‌های بزرگ و بخش‌های تکنیکی قابل‌ارائه است و می‌توان با استفاده از توان شرکت‌های فعال در این پروژه و حضور دیگر شرکت‌های توانمند ایرانی به تکمیل پروژه سرعت بیشتری بخشید.

نیروگاه سنگ توده ۲ و احداث نیروگاه خورشیدی در منطقه واروخ از دیگر محورهای موردبحث در نشست وزیران نیرو و انرژی دو کشور ایران و تاجیکستان بود که موردبحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دلیر جمعه، وزیر انرژی و ذخائر آبی تاجیکستان نیز با بیان اینکه بررسی موارد سند و قابلیت اجرایی بودن آن بعد از امضای سند شانزدهمین کمیسیون مشترک ایران و تاجیکستان در اولویت است، درخواست پیگیری قرارداد سنگ توده دو و بازپرداخت مطالبات شرکت‌های ایرانی، احداث نیروگاه خورشیدی در منطقه واروخ و همکاری‌های لازم جهت تأمین سوخت جهت راه‌اندازی پالایشگاه دنغره در تاجیکستان را در کمیسیون مطرح کرد.

شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری و علمی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان و نیز نمایشگاه ایران ساخت برای تبادل اطلاعات، برقراری ارتباطات تجاری جدید، افزایش توانمندی کسب‌وکار و آشنایی با آخرین دستاوردهای شرکت‌های ایرانی در دی‌ماه امسال به میزبانی وزارت انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان در شهر دوشنبه برگزار شد که به‌عنوان نمایش برای توسعه صادرات و تبادل تجارب با کشور تاجیکستان بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.