مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: همزمان با بارش برف و یخبندان و افزایش گشت‌های نظارتی محیط‌بانان استان، علوفه و دان برای حیات وحش و پرندگان در مناطق حفاظتی زیر پوشش تامین و توزیع شد.

غذای حیات وحش خراسان رضوی در روزهای برفی تامین شد

مهدی اله پور اظهار کرد: در این شرایط آب و هوایی به خصوص در مناطق کوهستانی، وحوش و پرندگان با محدودیت منابع غذایی مواجه شده و ممکن است برای دسترسی به غذا و فرار از سرما به حاشیه روستاها و شهرها پناه آورند.

وی گفت: در یک هفته اخیر که شاهد بارش برف و باران همراه با یخبندان و برودت هوا هستیم، اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با افزایش گشت ها و پایش مناطق، با تمام توان و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها، نسبت به حفاظت و مراقبت ویژه از حیات وحش برنامه‌ریزی نموده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: در چنین شرایطی که برودت هوا و کاهش دسترسی به علوفه و امید یافتن غذا، حیوانات را به محدوده سکونتگاه های انسانی در شهرها و روستاها می کشاند، برخی افراد سنگدل نه تنها حمایتی از آنها نمی کنند که با فرصت طلبی این ضعف و نیاز حیوانات را غنیمت شمرده، تفنگ برداشته و اقدام به شکار آنان برای تفریح و لذت می کنند.

اله پور تاکید کرد: از تمام هم استانی‌های طبیعت دوست به ویژه روستائیان و دامداران درخواست می شود ضمن پرهیز از نزدیک شدن به حیات وحش، هرگونه تخلف شکار و صید را به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان  ها و پاسگاههای نیروی انتظامی، سامانه ۱۵۴۰ و یا شماره همراه ۰۹۱۵۹۰۵۵۹۷۰ اطلاع رسانی کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم در صورت ادامه بارش ها تا پایان سال، برخی مشکلات حیات وحش در زمینه کمبود علوفه و کم آبی کاهش یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تمهیدات لازم برای کمک‌رسانی و امداد به حیات وحش در استان خراسان رضوی نیز همانند سال های گذشته توسط گروه های ثابت و سیار زیست محیطی فراهم شده و یگان حفاظت محیط زیست در مناطق مختلف علاوه بر کار حفاظت از حیات وحش به توزیع علوفه خشک و دان برای تغذیه وحوش مشغول است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.