برداشت‌ها این بود که شاید سرمای شدید هوا در ساعات اولیه صبح روز جمعه و پس از یک بارش سنگین برف، مانع از حضور مردم در همان دقایق اولیه در شعبه های اخذ رای شود اما سرما و یخبندان هم حریف مردم دارالعباد یزد نشد.

دمای منفی ۱۶ درجه هم حریف یزدی‌ها نشد؛ همه پای صندوق آمدند

برودت هوا در برخی نقاط استان به منفی ۱۶ درجه رسید و در سایر نقاط استان هم دمای منفی ۱۵ تا ۲ درجه را تجربه کردند.

پدیده ای که صبح روز جمعه در خیابانهای یزد آشکار بود یخبندان ناشی از آبهای باقی مانده از آب شدن برف بود اما همه اینها مانع از حضور مردم در شعبه های اخذ رای نشد و همه آمدند.

گزارش‌ها از شهرستان های استان نیز حاکیست شعبه های اخذ رای شاهد حضور مردم وتشکیل صف های طولانی است.

همه آمده اند، نه دشمن و نه سرما هیچ کدام حریف این مردم نبوده و نخواهند بود، کوچک و بزرگ، پیر و جوان و زن و مرد، همه آمده اند تا به دشمن بگویند سرنوشت ما را خودمان تعیین می کنیم و نه شما بدخواهان.

قطعا باید در ساعات آینده شاهد حضور چشمگیرتر مردم در شعبه های اخذ رای باشیم.

۸۶۷ شعبه اخذ در سراسر استان یزد برای رای گیری آماده شده است.

۳۶۳ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که ۲۴۴ نفر تایید صلاحیت شدند، تعدادی انصراف داده اند و در حال حاضر۱۷۲ نامزد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

۱۸۵ شعبه سیار و ۶۸۲ شعبه ثابت در استان با بیش از ۱۴ هزار ناظر در انتخابات شامل؛ مجری انتخابات، نیروی خدماتی، بازرسان در سطوح‌های مختلف برای رای گیری در چهار حوزه انتخابیه در ۱۲ شهرستان همکاری دارند.

در حوزه اردکان ۲۲ داوطلب، تفت و میبد ۳۸ داوطلب، مروست، بافق ابرکوه و مهریز ۳۶ داوطلب و یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن ۷۶ داوطلب در انتخابات ۱۱ اسفند باهم رقابت می‌کنند.

استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است همچنین سه نامزد برای مجلس خبرگان در استان تایید صلاحیت شدند که یک نفر به این مجلس راه می یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.