عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ایجاد کارگروه تولید بار اول با هدف ترک تشریفات مزاحم و ترک مناقصات می تواند در فروش محصولات شرکت های دانش بنیان به دستگاه های دولتی موثر بوده و موانع را از پیش روی این شرکت ها بردارد.

ایجاد تشریفات مزاحم در فروش محصولات دانش بنیان همواره مورد انتقاد مجلس بوده است

علی اصغر باقرزاده عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به رفع مشکلات خرید محصولات شرکت های دانش بنیان و اقدامات معاون علمی و فناروی رئیس جمهور با ایجاد کار گروه «تولید بار اول» در راستای ترک تشریفات مزاحم و مناقصات طولانی مدت در این بخش،گفت: یکی از مشکلات اساسی کشور  ایجاد تشریفات مزاحم در این بخش است و این مسئله همواره مورد انتقاد مجلس بوده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانین جهش تولید دانش بنیان، مالیات بر خانه های خالی، تسهیل در فضای کسب وکار، بیان کرد: ما معتقدیم اگر این قبیل قوانین در کشور به درستی اجرایی شود، بسیاری از مشکلات در قالب فعالیت شرکت های دانش بنیان، حوزه مسکن و کسب و کارها برطرف می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: به واقع حتما اگر قوانین مربوط به جهش تولید دانش بنیان در کشور به خوبی اجرایی شود ما شاهد تسهیل در فروش محصولات شرکت های دانش بنیان آنهم بدون تشریفات و منافصات خواهیم بود.

وی با بیان اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان می تواند تولید محصولات دانش بنیانی در کشور را رونق دهد، بیان کرد: همچنین این مسئله می توان باعث افزایش اشتغال در بین نخبگان کشور شود.

باقرزاده عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به واقع وقتی نخبگان کشور مشاهده کنند که دولت در صدد فروش محصولات انهاست  حتما برای ادامه راهشان انگیزه لازم را پیدا خواهند کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه فروش محصولات شرکت های دانش بنیان یعنی حمایت از تولید داخل بیان کرد: از این رو  ایجاد کارگروه تولید بار اول با هدف ترک تشریفات و ترک مناقصات می تواند در فروش محصولات شرکت های دانش بنیان به دستگاه های دولتی موثر بوده و موانع را از پیش روی این شرکت ها بردارد و به این ترتیب، بازارسازی تضمینی و فروش محصولات شرکت های دانش بنیان با تکیه بر سازوکار تولید بار اول به وقوع خواهد پیوست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.