رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه مطالعات تفصیلی برای احداث نیروگاه سیریک آغاز شده است، گفت: براساس زمانبندی پیش‌بینی شده، این نیروگاه در افق ۱۴۲۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

نیروگاه سیریک دارای چهار راکتور ۱۲۵۰ مگاواتی/ بهره‌برداری تا افق ۱۴۲۰

به گزارش قدس آنلاین، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی درباره روند ساخت نیروگاه هسته‌ای سیریک، تاکید کرد: برای این نیروگاه چهار راکتور ۱۲۵۰ مگاواتی پیش‌بینی شده است و انشالله در زمانبندی پیش‌بینی شده در افق ۱۴۲۰ به اتمام خواهد رسید.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اذعان به اینکه هم اکنون در مرحله نخست ساخت نیروگاه سیریک هستیم، گفت: باید توجه داشت که ساخت یک نیروگاه دارای پنج مرحله اصلی است. نخست، زمین و ساختار است که باید شناسایی شود و سپس مطالعات تفصیلی انجام و سایت تجهیز و آماده اجرای کار شود.

وی در ادامه افزود: رویداد دوم، عملیات بتن‌ریزی است که پس از مرحله مقدماتی، طرح نقشه‌های تفصیلی و آمادگی کارگاه انجام می‌شود و معمولا اولین بتن‌ریزی نیز همواره با حضور مقامات عالی‌رتبه انجام می‌شود.

اسلامی در توضیح مرحله سوم تکمیل یک نیروگاه هسته‌ای، اذعان داشت: در این مرحله، تکمیل نیروگاه و سوخت‌گذاری انجام می‌شود که با توجه به اهمیت موضوع معمولا با حضور مقامات عالی رتبه یک کشور، انجام می‌شود.

وی شروع تولید برق و در پایان از کاراندازی نیروگاه پس از۶۰ تا ۷۰ سال را به عنوان مراحل پایان فعالیت یک نیروگاه هسته‌ای عنوان و تاکید کرد: با فرمان آیت الله رئیسی، شناسایی ساختار زمین و مطالعات تفصیلی ساخت این نیروگاه انجام شده است و وارد مرحله اجرای کار شده‌ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره وضعیت تکمیل پروژه نیروگاه بوشهر نیز گفت: واحد شماره یک بوشهر فعال شده است و واحد ۲ و سه نیز در حال اجراست. به امید خدا رویداد دوم نیروگاه سوم بوشهر نیز ۲ تا سه ماه آینده اجرا و اولین بتن راکتور سوم نیز برای اجرا آغاز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.