قناعت‌لی گفت: با وجود همه تبلیغات گسترده ای که علما و رسانه ها برای بیداری اسلامی در اعصار مختلف داشتند ولی آنها به اندازه مردم فلسطین نتوانستد در بیداری اسلامی تاثیرگذارو نقش آفرین باشند.

 نقش آفرینی مردم فلسطین در بیداری اسلامی موثرتر از هر قلم و رسانه‌ای بود

«حسن قناعت لی» رییس انجمن های اهل بیت (ع) ترکیه گفت: من دست و پای شهدای غزه را از صمیم قلب می بوسم در واقع آنها بودند که وجدان بشری را بیدار کردند نه علما، کتاب ها، قلم ها و رسانه. شهدا با گفتن این آیه قرآن "توکلت الی الله" پیش رفتند و وجدان بشریت و انسانیت را بیدار نمودند، شاهد بودیم که بعد از جنگ غزه تعداد زیادی از انسان ها از ادیان مختلف در کشورهای آمریکایی، اروپایی و کشورهای غیر اسلامی مسلمان شدند.

وی اظهار کرد: با وجود همه تبلیغات گسترده ای که علما و رسانه ها برای بیداری اسلامی در اعصار مختلف داشتند ولی آنها به اندازه مردم فلسطین نتوانستد در بیداری اسلامی تاثیرگذارو نقش آفرین باشند. بنده هم تازه بعد از جنگ غزه پی به اهمیت آیه "ومن یتوکل علی الله فهو حسبه" بردم. تازه متوجه شدم که توکل به خداوند چیست، چگونه پروردگار کفایت می کند، ایمان و صداقت چیست. همه اینها را از بچه ها و شهدای فلسطین در این چند ماه اخیر آموختم.

ریس انجمن های اهل بیت (ع) ترکیه افزود: بر حسب شرایط شغلی ام (رییس انجمن های اهل بیت (ع) ترکیه) با مسیحیان، کاتولیک ها و پاپاهای زیادی درارتباط هستم ولی آنها به دلیل تبلیغات منفی گسترده ای که علیه اسلام می شود، بسیار با احتیاط در مورد اسلام گام برمی داشتند و بر حسب احساساتشان برخورد می کردند ولی بعد از جنگ حماس، متوجه شدند که در مورد عقیده و ایدئولوژی یک کشور یا مذهب نباید سیاستمداران و طرفداران آن ایدئولوژی را در نظر گرفت بلکه اعمال و رفتار مردم آنها مهمتر است؛ چون سیاستمداران به دنبال منفعت خود هستند و مردم  از آنها پیروی می کنند.

قناعت لی با بیان اینکه یهودیان را به دو فرقه فریسیان و صدوقیان تقسیم می کنند بیان کرد:  فریسیان "خلق عوام" و صدوقیان "علمای دین" هستند. حضرت مسیح (ع) از فریسیان بودند و به آخرت ایمان آوردند. ضمن اینکه اخلاق عیسوی در دنیا بسیار تاثیر گذاراست اما صدوقیان ( علمای دین) دین و انسانیت را تخریب کردند و درمیان ادیان نفاق ایجاد نمودند و به اندازه فریسیان تاثیرگذار نبودند لذا در بیداری اسلامی ما فقط حرف زدیم و فلسطینی ها از صمیم قلب عمل کردند.

وی تصریح کرد: فلسطین صرفا محدود به بعد دینی نیست، این موضوع ابعاد بشری، روانی، سیاسی و اجتماعی دارد؛ نگاه گسترده و چند بعدی به مسئله فلسطین به حل بحران کمک می‌کند.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.