ساماندهی آب و فاضلاب شهر و روستاهای فارس از مهمترین دغدغه‌های مردم در مناطق مختلف این است و طبق اعلام شرکت آب و فاضلاب در ۱۱ماه گذشته ۲۴هزار انشعاب آب و فاضلاب به متقاضیان شهری و روستایی استان واگذار شده است.

ساماندهی آب و فاضلاب شهر و روستاهای فارس/واگذاری ۲۴هزار انشعاب

به گزارش قدس آنلاین، افزایش حاشیه‌نشینی در پیرامون شهرهای استان فارس سالانه جمعیت این استان پهناور در حال افزایش است که این عوامل به افزایش واگذاری انشعاب آب و فاضلاب می‌انجامد.

واگذاری انشعاب آب با هدف در دسترس قرار دادن و فراهم کردن امکان برداشت و استفاده آب از شبکه آبرسانی با ظرفیت مشخص و با فشار مقرر و کیفیت مناسب در نقطه تحویل انجام می‌شود و واگذاری انشعاب فاضلاب هم به منظور فراهم کردن امکان تخلیه و دفع فاضلاب به شبکه جمع آوری فاضلاب به تناسب مصرف آب و ظرفیت مقرر و مشخصات توافق شده در قرارداد برقراری انشعاب فاضلاب صورت می‌گیرد.

با توجه به اهمیت این موضوع در استان پهناور فارس، شرکت آب و فاضلاب عزم خود را برای اجرای واگذاری انشعابات آب و فاضلاب در مناطق مختلف استان جزم کرده است.

در حال حاضر نیز مدیر عامل شرکت آبفا فارس اعلام کرده که در ۱۱ ماه گذشته بیش از ۲۴ هزار فقره انشعاب آب و فاضلاب به متقاضیان شهری و روستایی استان واگذار شده و به طور میانگین نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ رشد ۴۱درصدی داشته است.

علی جان صادق‌پور با بیان اینکه با توسعه شهرها و روستاها، واگذاری انشعاب آب و فاضلاب افزایش می‌یابد، گفت: در ۱۱ ماه گذشته از سال جاری، بالغ بر ۲۱ هزار فقره انشعاب آب به متقاضیان جدید واگذار شده که از این تعداد ۶ هزار و۶۰۰ فقره در روستاها و ۱۴ هزار و ۴۰۰ فقره نیز در شهرهای استان بوده است.

او در خصوص رشد آمار واگذاری انشعاب آب به متقاضیان جدید نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نیز گفت: این تعداد مجموعا نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ رشدی ۴۱درصدی داشته است.

صادق‌پور افزود: بالاترین واگذاری انشعاب آب در میان شهرستان‌های استان مربوط به شهرستان مرودشت با یک هزار و ۴۵۱ فقره انشعاب و کمترین واگذاری نیز در شهرستان جویم با ۱۲۶ فقره واگذاری بوده است.

به گفته مدیر عامل شرکت آبفا فارس در بخش خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب نیز تعداد انشعاب فاضلاب واگذار شده در ۱۱ ماه گذشته سه هزار و ۶ فقره بوده که بالاترین واگذاری انشعاب در میان شهرهای منتفع از خدمات فاضلاب مربوط به شهر آباده با یک هزار و ۲۷ فقره و کمترین واگذاری نیز در شهر داراب با ۲۰ فقره بوده است.

صادق‌پور اظهار کرد: ارائه این خدمات در مقایسه با ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ رشد ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

در حال حاضر چهار روستا و هشت شهر استان از خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب منتفع هستند؛ بر همین اساس پایین بودن سرانه بهره‌مندی شهرها و روستاهای استان از سامانه دفع بهداشتی فاضلاب، آمار واگذاری انشعاب فاضلاب در استان را معدود کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.