مدیر تولید کارخانه «گازکربنیک» تایباد واقع در شهرک صنعتی این منطقه گفت: ۶ هزار تن گازکربنیک مایع (دی اکسیدکربن) با کاربرد صنعتی، دارویی و مواد غذایی از طریق گذرگاه زمینی دوغارون خراسان رضوی در سال جاری به افغانستان صادر شده که نسبت به پارسال ۵۰ درصد افزایش داشته است.

صادرات گاز مایع از دوغارون به افغانستان ۵۰ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس خراسان، وحید کامیار اظهارکرد: این میزان گاز گربنیک مایع تولید شده به ارزش ۹۰۰ هزار دلار از ابتدای سال جاری تاکنون به مقصد شهرهای «هرات، مزار شریف، قندهار و کابل» خراسان رضوی بارگیری شده است.

مدیر تولید کارخانه «گازکربنیک» تایباد واقع در شهرک صنعتی این منطقه ادامه داد: از گاز کربنیک مایع در صنعت تولید انواع نوشیدنی ها، دارو و محلول کپسولهای آتش نشانی استفاده می شود.

وی بیان کرد: تنها کارخانه تولید گازکربنیک مایع این شهرستان که در شهرک صنعتی این منطقه فعال است، در زمان حاضر ۲ خط تولید دارد که روزانه افزون بر ۴۰ تن از این محصول صنعتی را روانه بازار مصرف افغانستان می کند.

به گفته کامیار، توان ذخیره سازی ۳۰۰ تن با هفت مخزن و خالص بودن آن با عیار افزون بر ۹۹ درصد در کارخانه گاز کربنیک تایباد فراهم است.

مدیر تولید کارخانه «گازکربنیک» تایباد واقع در شهرک صنعتی این منطقه افزود: این واحد صنعتی از چهار واحد فعال سطح کشور به شمار می‌رود که برای راه اندازی آن بیش از پنج میلیون دلار هزینه شده و سالانه ظرفیت تولید بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ تن گاز مایع را دارد.

وی با بیان اینکه برای توسعه این واحد صنعتی ۲ خط دیگر در این مجموعه تا دو سال آینده راه اندازی خواهد شد، گفت: ساخت این فضا در چهار مرحله پیش بینی شده که در فاز اول آن در زمینی به مساحت پنج هکتار ساخته شده و زمینه اشتغال ۳۳ نفر به صورت مستقیم در آن فراهم شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.