فرماندار دشتیاری گفت:درسیلاب چند روز اخیر در شهرستان دشتیاری هیچ تلفات جانی نداشته ایم.

هیچ تلفات جانی در سیلاب اخیر نداشتیم

به گزارش قدس آنلاین محمدعلی رأفت  گفت: همانطور که همه می‌دانند، شهرستان دشتیاری در پایین دست دو سد پیشین و زیردان واقع شده و به لحاظ ژئوپلیتیکی در مسیل رودخانه‌های بزرگ باهو کلات و کاجو قرار گرفته است.

وی ادامه داد: قطعاً اگر بندسارهای آسیب دیده در حوزه شهرستان دشتیاری، ترمیم شود و ظرفیت ذخیره سازی این سیلاب‌ها را داشته باشیم، بیشتر از اینکه فکر کنیم این سیلابها نغمت است، نعمت هست.

وی اضافه کرد: در سیلاب اخیر سرریز شدن دو سد زیردان و پیشین باعث شد تا شاهد ورود آب به مزارع و مناطق مسکونی و روستاهای حوزه شهرستانهای دشتیاری و شهرهای نیکشهر، قصرقند، سرباز و راسک و غیره باشیم و متأسفانه برخی از روستاها دچار آبگرفتگی شدید شدند.

رأفت اظهار کرد: در حال حاضر تنها تعدادی از روستاهایی از جمله پلانی ها و ریمدانی ها که در مسیل دریا قرار گرفته‌اند هنوز در مسیر سیلاب بوده و دچار آبگرفتگی هستند و سایر روستاها نیز از آبگرفتگی خارج شده‌اند.

وی بیان کرد: در روزهای اخیر ستادهای مدیریت بحران به صورت استانی و شهرستانی برگزار شده و اقدامات و برنامه ریزی خوبی انجام شده و فعالیت‌ها براساس آنها در حال اجرا است.

فرماندار دشتیاری تصریح کرد: با اقدامات خوب انجام شده، هیچ تلفات جانی به واسطه سیلاب نداشتیم و در روزهای اخیر موفق شدیم تعدادی از افراد از جمله تعدادی از کشاورزان که در محاصره سیلاب قرار گرفته و امکان جابجایی و رفتن به نقطه امن را نداشتند را با کمک گروه‌های خودجوش مردمی و به وسیله قایق از صحنه خارج کرده و نجات دهیم.

وی گفت: در همین سیلاب، یازده مادر باردار زایمانشان به خوبی انجام شده و فرزندانشان به سلامت به دنیا آمدند و مهمتر از همه برگزاری بزرگترین رویداد سیاسی کشور در یازده اسفندماه بود که با کمک مردم حتی در نقاطی که امکان تردد خودروهای حامل صندوقهای رأی و عوامل اجرایی نبود، با قایق عوامل و صندوق‌ها جابجا و رأی گیری با همان شرایط انجام شده است.

وی در خصوص شماره کارت‌هایی که برای کمک به مردم دشتیاری اعلام می‌شود و نوع نظارت بر آنها اظهار کرد: خواهش من از مردم این است که در حال حاضر شرایط درحال رفتن به رو به روال عادی است، بسیاری از مردم که قصد کمک، همکاری و همدردی با مردم دشتیاری را دارند، اگر کمکی می‌خواهند انجام دهند از طریق جمعیت هلال احمر این اقدام انجام شود، گاهاً دیده شده افرادی شماره کارتی اعلام و کمک‌های مردمی را جمع آوری می‌کنند که هیچکدام از این شماره کارتها و اقدامات، مورد تأیید ما نیست و خواهش می‌کنیم از طریق هلال احمر کمک‌های نقدی و غیر نقدی انجام شود تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آسیب دیدگان و سیل زدگان برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.