معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با توجه به حجم صادرات در روزهای پایانی سال از آماده‌باش دستگاه‌های اقتصادی استان در مرز ماهیرود خبر داد.

افزایش حجم صادرات در مرز ماهیرود

به گزارش قدس آنلاین، جواد اشرفی ظهر امروز در جلسه شورای مبادلات مرزی استان خراسان جنوبی که در مرز ماهیرود برگزار شد از آماده‌باش صادراتی استان با توجه به حجم صادرات در ایام پایانی سال در مرز ماهیرود خبر داد و اظهار داشت: افزایش حجم ترانزیت و صادرات در تنها گذرگاه تجاری مرزی خراسان جنوبی (مرز ماهیرود) سبب افزایش مبادلات و رفت و آمدهای بسیار کامیون‌های ترانزیتی کالا در این معبر تجاری مرزی شده که امروز مقرر شد با توجه به حجم صادرات به ویژه در ایام پایانی سال، تا زمانی که ورود و خروج کالا باشد، کار انجام شود.

وی با بیان اینکه مرز ماهیرود توانسته فرصت خوبی در شرق کشور باشد ادامه داد: که این امر سبب افزایش حضور تجار، بازرگانان و افزایش صادرات شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه همه  شرایط را مهیا می‌کنیم تا تجار و بازرگانانی که مرز ماهیرود را برای صادرات کالاهای خود انتخاب کرده‌اند، راحت  و بدون دغدغه باشند افزود: مرز ماهیرود سرآمد در شرق کشور است و به عنوان گلوگاه و معبری مطمئن برای صادرات و واردات کالا در شرق کشور انتخاب شده است.

اشرفی تأکید کرد: علاوه بر دستگاه‌های مستقر در مرز ماهیرود، پرسنل گمرکات به همراه  مرزبانی در مرز برای سهولت کار حضور دارند و از آماده‌باش دستگاه‌های اقتصادی استان برای توسعه، تسریع در فرایند صادرات به کشور افغانستان خبر داد. همه بخش‌های مستقر در مرز ماهیرود را آماده‌باش دادیم تا کار ورود و خروج کالا به خوبی و با سرعت انجام شود.

وی با بیان اینکه براساس ظرفیت آماری که براساس گزارشات گمرکات اعلام شد، اقدامات ما مثبت بوده و خراسان جنوبی در حوزه تجارت با کشور افغانستان در مقایسه با مرزهای همجوار استان‌های دیگر، سرآمد و در بهترین حالت قرار دارد.

اشرفی ضمن قدردانی از حوزه‌های اقتصادی مستقر در مرز اعم از گمرک، پایانه، بازارچه و منطقه ویژه اقتصادی گفت: این موفقیت‌ها در سایه همدلی موجود بین دستگاه‌ها ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.