مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هشت مرکز غیرمجاز مداخله‌گر سلامت اسفند امسال توسط بازرسان این دانشگاه در مشهد شناسایی و مهر و موم شد.

۸ مرکز غیرمجاز مداخله‌گر سلامت در مشهد پلمب شد

به گزارش قدس خراسان، سید کاظم غفاریان اظهار کرد: در سه مورد از این مراکز افراد بدون صلاحیت و مجوز به حیطه درمان درد، مشکلات ستون فقرات، دیسک کمر و حتی لاغری و رژیم درمانی با دستگاه‌های تخصصی ورود پیدا کرده بودند.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داد: پنج مراکز غیرمجاز دیگر نیز در حوزه زیبایی و آرایشگاه‌ فعالیت داشتند و افراد بدون مجوز و غیردرمانی در آنجا اعمال زیبایی و درمانی مانند تزریق ژل، بوتاکس، کاشت مو، لیزر، لیفت صورت و هایفو (جوان سازی پوست) انجام می‌دادند.

وی گفت: این مراکز غیرمجاز به تازگی توسط کارگروه مبارزه با مداخله‌گران سلامت و در راستای حفظ سلامت شهروندان شناسایی و مهر و موم شدند و پرونده آنها به مراجع قضایی ارسال شد.

غفاریان با بیان اینکه مداخله گران سلامت تهدیدی برای جامعه محسوب می‌شوند، افزود: شهروندان باید آگاهانه و هوشمندانه به این مراکز اعتماد نکنند، همچنین آنها می‌توانند شکایت‌های خود را از طریق سامانه ۱۹۰ و سامانه جامع نظارت برای پیگیری ثبت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.