مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی از برپایی پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه با شعار محوری "می‌خوانمت "در محل حسینیه جماران میزبان هم استانی‌ها خواهد بود.

اعلام برنامه‌های پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، علی فرخنده در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۹ اسفندماه آغاز می‌شود و تا ۲۶ بهمن ادامه دارد. امسال قرار است تخفیف ۳۰ درصدی فروش محصولات لحاظ شود. 

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه برای کودکان نیز غرفه‌ای ویژه تدارک دیده شده است گفت: تشکل‌هایی که فعالیت قرآنی دارند در این نمایشگاه غرفه خواهند داشت. همچنین پایگاه اهدای خون نیز در حاشیه این نمایشگاه فعالیت دارند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی از برگزاری محفل انس با قرآن با حضوری قاری بین المللی در شب اول این نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: روز دوم نیز هزار روزه اولی با عنوان جشن فرشته‌ها برای افطار مهمان این نمایشگاه هستند. 

فرخنده با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال از دو بخش محتوایی و بخش فروش محصولات قرآن و عترت تشکیل می‌شود، اضافه کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان این نمایشگاه با ۷ غرفه فروش ملزومات فرهنگی شروع به کار می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه غرفه گفتمان کودک، طرح آیه رسانه و قرآن، موسسات قرآنی، پاسخگویی به شهبات دینی و بخش هنری تجسمی خوشنویسی آیات قرآن، تفسیر سوره واقعه از غرفه‌های این نمایشگاه است ادامه داد: تفاوت این نمایشگاه با نمایشگاه‌های قبلی این است که قرار است هر روز یک رویداد فرهنگی در نمایشگاه اتفاق بیفتد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با بیان اینکه در روز اول افتتاحیه نمایش همراه با آیین سنتی رمضان خوانی را داریم، یادآور شد: در روز دوم همراه با قاری مطرح کشوری آقای احمدی وفا محفل انس با قرآن و کرسی تلاوت قرآن در دل نمایشگاه برگزار می‌شود. 

فرخنده با بیان اینکه شب شعر با حضور فعالان فرهنگی نیز در نمایشگاه اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: در مراسم اختتامیه از فعالان و برگزیدگان تجلیل به عمل خواهد آمد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوب عنوان کرد: نمایشگاه قرآن همه روزه از ساعت ۱۹ تا ۲۲ برای عموم مردم باز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.