آیت الله سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم گفت: ایران در هیچ دوره‌ای اجازه نخواهد داد پرچم مبارزه با استکبار از او گرفته شود؛ لذا باید با جهاد تبیین این حقیقت را برای نسل‌های جدید خود روشن کنیم.

امام جمعه قم: جمهوری اسلامی پرچم مبارزه با استکبار را هرگز بر زمین نخواهدگذاشت

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد بر استفاده از فرصت‌های ماه شعبان تأکید و اظهار داشت: در روایات آمده است که ماه رجب ماه خداوند است و ماه شعبان ماهی است که در آن خیرات گسترش پیدا می‌کند و در روز اول ماه مبارک رمضان شیاطین در غل‌ و زنجیر کشیده می‌شوند و در هر شب ۷۰ هزار نفر از بندگان خدا آمرزیده می‌شوند.

وی افزود: امام رضا(ع) در روایتی به اباصلت فرمودند در فرصت باقی‌مانده از ماه شعبان با دعا، استغفار، توبه، تلاوت قرآن، رد امانت، زدودن کینه از دل، تقوا و توکل به خدا و تکرار دعای «اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ قَدْ غَفَرْتَ لَنَا فِی مَا مَضَی مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِیمَا بَقِیَ مِنْهُ»، فرصت‌های از دست رفته شعبان را جبران کن این نشان می‌دهد که انسان باید با روح پاکیزه وارد مهمانی خدا شود و بر سر سفره‌ای بنشیند که حضرت حجت (عج) نشسته‌اند.

ملت ایران جهادگونه در انتخابات حاضر شدند

 امام‌جمعه قم در خطبه دوم با اشاره به ۲۲ بهمن تاریخی و ۱۱ اسفند حماسه‌ساز ملت ایران که علی‌رغم همه فشارها، تحریم‌ها و تلاش‌های دشمن برای ایجاد یأس، ناامیدی و عقب‌نشینی ایران، پیروزی بزرگ جهادی و تمدنی ملت ایران اتفاق افتاد، افزود: ما باید قدردان این ملت صبور و شکور باشیم که علی‌رغم دست‌اندازی‌های دشمنان، ندانم‌کاری‌های برخی دوستان و سستی و ناکارآمدی در بخشی از مدیران که این ملت عزیز را گله‌مند کرده است؛ ولی درعین‌حال در میدان انتخابات و دفاع از این نظام اسلامی جهادگونه حاضر شدند.

وی با بیان اینکه جهاد ملت عزیز ما از سال ۱۳۴۲ تاکنون که ۶۰ سال می‌گذرد همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: این جهاد ابتدا با جهاد علیه طاغوت شروع شد و با تقدیم شهدای بزرگی در راه اسلام منجر به پیروزی شد، بعد از پیروزی انقلاب نیز جهاد تثبیت انقلاب در مقابل توطئه‌های داخلی و گروهک‌های ضد اسلام و انقلاب شکل گرفت و سپس ۸ سال جهاد دفاعی در مقابل تجاوز صدام را پشت سر گذاشت؛ بعد از آن جهاد سازندگی و سپس جهاد خودکفایی و مقابله با تحریم‌ها صورت گرفت و بعد جهاد نرم در مقابله با جنگ نرم و اکنون هم جهاد ترکیبی و ادراکی در مقابل جنگ ترکیبی و ادراکی دشمن در جریان است.

 شرکت‌کنندگان در انتخابات ۱۱ اسفند رزمندگان خط مقدم جبهه سیاسی انقلاب هستند

آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: مردمی که در انتخابات ۱۱ اسفند امسال شرکت کردند، در حقیقت با روحیه جهادی در خط مقدم دفاع از جمهوری اسلامی ایران هستند و این نگاه فوق العاده ارزشمند است و با قاطعیت می‌توان اعلام کرد ملتی که ۲۵ میلیون رأی دهنده خط مقدم جبهه سیاسی و دفاع از انقلاب اسلامی دارد شکست ناپذیر است.

 وی با بیان اینکه رأی ۱۱ اسفند مردم، پشتوانه ۴۵ سال مقاومت را دارد و این نشانه خوبی برای ساخت آینده کشور است، گفت: مردم استان قم نیز در این انتخابات خوش درخشیدند و ما از این حضور پرشور مردم ولایت‌مدار استان قم تشکر می‌کنیم.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه افرادی که رأی ندادند نیز به ایران، جمهوری اسلامی و شهدا دلبسته هستند، عنوان کرد: گله‌مندی مردم از برخی اتفاقات و تبلیغات مسموم دشمنان و سیاه‌نمایی در جنگ روایت‌ها برای عده‌ای از مردم تردیدی ایجاد و متأسفانه این شک و تردید تا انتخابات باقی ماند و مانع حضورشان در پای صندوق‌های رأی شد.

وی این تفسیر دشمنان که افرادی که در انتخابات شرکت نکردند مخالف نظام جمهوری اسلامی هستند را تفسیر غلطی دانست و ابراز کرد: تفسیر صحیح این است که رأی‌دهندگان در حقیقت رزمندگان خط مقدم جبهه مقاومت علیه استکبار هستند و هرگز دچار تردید نمی‌شوند و تنگه احد را خالی نخواهند کرد؛ ولی این خط مقدم نیاز به پشت جبهه هم دارد و بسیاری از افرادی که رأی ندادند در پشت جبهه تلاش می‌کنند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: ایشان فرمودند تولد جمهوری اسلامی یک حادثه جهانی بود که یک دوجبهه‌ای را در دنیا ایجاد کرد؛ یک جبهه دموکراسی وابسته به مشی لیبرال دموکراسی و جبهه دوم جمهوری و دموکراسی نشئت‌گرفته از اسلام. ناسازگاری بین این دو جبهه امر طبیعی است؛ زیرا جبهه غربی احساس کرد جبهه اسلامی نه تنها با منافعشان در تعارض است بلکه با موجودیت آنها نیز در تعارض است؛ زیرا در ذات حکومت‌های وابسته به لیبرال دموکراسی استکبار، جنگاوری، تجاوز و تعدی است و نمونه‌اش را در حمایت از ظلم‌های رژیم صهیونیستی شاهدیم، ولی ویژگی دموکراسی اسلامی که با عقل، عرف، شرع سازگار است این است که با تجاوز، ظلم و تعدی مخالف است.

وی با تأکید بر اینکه ما باید پرچم مبارزه با استکبار را همیشه برافراشته نگه داریم، گفت: جمهوری اسلامی در هیچ دوره‌ای اجازه نخواهد داد پرچم مبارزه با استکبار از او گرفته شود؛ لذا باید با جهاد تبیین این حقیقت را برای نسل‌های جدید خود روشن کنیم و جوانان بدانند که سیره ابدی ما ایستادگی در برابر ظلم و استکبار جهانی است و این سیره و روش تا ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) ادامه خواهد داشت.

 امام‌جمعه قم در پایان با تسلیت درگذشت آیت‌الله امامی‌کاشانی که هم قبل و هم بعد از انقلاب و با تواضع و بی‌حاشیه خدمت کرد و به انجام رسالت خود پرداخت به چند مناسبت این ایام اشاره کرد و افزود: ۱۸ اسفند سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است و از این رو ضمن گرامیداشت خدمات افرادی که در مساجد خدمت می‌کنند آنها را به همکاری و هم‌افزایی دعوت می‌کنیم.

وی ضمن تشکر از حضور باغبانان فضای سبز استان قم در نمازجمعه این هفته بیان کرد: ۲۳ اسفند نیز سالروز تأسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی(ره) در سال ۵۸ است از این رو مقام شهدایی که برای اعتلای کلمه الله و جاری شدن احکام الهی از جمله عفاف و حجاب در کشور جان خود را تقدیم کردند را گرامی می‌داریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.