طرح توسعه میدان‌های نفتی سپهر و جفیر با حضور رئیس‌ جمهوری به بهره‌برداری رسمی رسید.

بهره‌برداری از طرح توسعه میدان‌های نفتی «سپهر و جفیر» با حضور رئیس‌جمهور / تولید روزانه ۵۰ هزار بشکه نفت سبک صادراتی

 آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه هایش در سفر به استان خوزستان، ضمن بهره‌برداری رسمی از میدان‌های نفتی سپهر و جفیر، در گفت وگو با مدیران و مسئولان وزارت نفت در جریان جزئیات این پروژه‌ها قرار گرفت.

‌طرح توسه میدان‌های سپهر و جفیر طی قراردادی به ارزش ۲.۸ میلیارد دلار به بهره‌برداری که رسید که با افتتاح این پروژه ‌روزانه ۵۰ هزار بشکه نفت سبک صادراتی تولید خواهیم داشت.

در این طرح ملی به ساخت داخل توجهی ویژه‌ شده و با توجه به فشار بالای مخزن نفتی، استفاده از تجهیزات سرچاهی و درون‌چاهی معمول امکان‌پذیر نبود و از همین رو در جریان توسعه بومی‌سازی تجهیزات تکمیل چاه با فشار ۱۰ هزار پیوند بر اینچ مربع (پام) انجام شد.

نصب، اجرا و تکمیل ۵۱ کیلومتر خط لوله جریانی نفت و احداث بیش از ۳۲ کیلومتر جاده دسترسی و معابر از دیگر اقدام‌هایی است که در توسعه میدان‌های سپهر و جفیر انجام شده است.

این قرارداد ۲۰ ساله که با هدف تولید نفت از یکی از عمیق‌ترین و پرفشارترین لایه‌های نفتی ایران امضا شده، نخستین قرارداد از قراردادهای جدید نفتی است که به تولید نفت منجر شده است.

تعداد چاه‌ها تا انتهای طرح ۱۳۵ حلقه چاه خواهد بود که در پایان اجرای قرارداد، روزانه ۱۱۰ هزار بشکه نفت از میدان‌های سپهر و جفیر تولید می‌شود.

میدان‌های نفتی سپهر و جفیر در منطقه غرب کارون در جنوب‌غربی شهر اهواز واقع شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.