آمریکا دو شرکت را بابت اینکه از واگنر حمایت می‌کنند، تحریم و خاطرنشان کرد، مسکو تلاش کرده تا از مشاغل و کارهای مرتبط برای تضمین درآمد و منافع آنها در آفریقا استفاده کند.

آمریکا ۲ شرکت مرتبط با گروه واگنر را تحریم کرد

به گزارش قدس آنلاین، «برایان نلسون» معاون اطلاعات مالی و تروریسم وزارت خزانه داری آمریکا گفت: واشنگتن همچنان بر ایجاد اختلال در شبکه‌هایی متمرکز است که فعالیت‌های غیرقانونی و بی‌ثبات‌کننده روسیه در آفریقا را ممکن می‌سازد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، خزانه‌داری آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، دو شرکتی که تحریم شده‌اند به دنبال دستاوردی مالی از راه استخراج غیرقانونی منابع طبیعی بودند.

در ادامه این بیانیه همچنین ذکر شده است، این دو شرکت از گروه واگنر و همچنین افراد مرتبط با یوگنی پریگوژین، رهبر کشته شده این گروه روسی حمایت می‌کردند.

پریگوژین در اوت سال گذشته میلادی و در یک سانحه هوایی در مسیر مسکو به سن پترزبورگ کشته شد.

در میان شرکت‌هایی که وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم کرده می‌توان به «گروه بین‌المللی چوب» اشاره کرد که یک کمپانی تولید الوار مستقر در جمهوری آفریقای مرکزی است.

گفته می‌شود که این یک شرکت مرتبط با پریگوژین است که در ازای خدماتی که گروه واگنر در جمهوری آفریقای مرکزی ارائه می‌کند، امتیاز دریافت کرده است.

همچنین یک گروه دیگر به نام «کارشناس کارگزار» مستقر در روسیه نیز که سوابق تجاری طولانی مدتی در حمایت از بهره برداری‌های پریگوژین در سراسر آفریقا دارد، در فهرست تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته است.

گروه قدرتمند واگنر در مالی، جمهوری آفریقای مرکزی و احتمالا در بورکینافاسو مستقر شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، واشنگتن بسیاری از شرکت‌ها و اشخاص را بابت حمایت‌هایشان از این گروه و همچنین سایر شرکت‌های خصوصی نظامی روسی تحریم کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.