کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد و کاهش محسوس دما در اواسط هفته جاری از پیامدهای سامانه بارشی جدید در خراسان رضوی است.

پیش‌بینی وزش باد و کاهش محسوس دما در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، مرتضی اثمری اظهار کرد: سامانه بارشی که از روز گذشته وارد استان شده است از امروز، شنبه سبب وقوع بارش های پراکنده و رگباری تا پایان هفته در نقاط مختلف خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: این بارش ها در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به اوج خود خواهد رسید که امکان وقوع آبگرفتگی و سیلاب در مناطق مستعد خراسان رضوی دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: وزش باد و کاهش محسوس دما در اواسط هفته جاری نیز از دیگر پیامدهای این سامانه بارشی است که اطلاعات مربوط به آن در موعد مقرر اعلام خواهد شد.

اثمری بیان کرد: در شبانه روز گذشته، فریمان با ۱۳ میلیمتر بیشترین بارندگی را داشت و در کلانشهر مشهد نیز بین ۲ و ۶ میلیمتر بارندگی به ثبت رسید. همچنین شهرستان داورزن با ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت بیشترین وزش باد را داشته است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: جوین با ۲ و سرخس با ۲۶ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و در این مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی هشت تا ۱۷ درجه را پشت سر گذاشته است.

وی اضافه کرد: طبق تحلیل و نقشه های هواشناسی، مشهد در روزهای هفته جاری بارندگی های پراکنده خواهد داشت. این کلانشهر امروز نیز نوسانات دمایی هفت تا ۱۳ درجه را ثبت خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.