معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: علت خطای دستگاه‌های سنجش کیفیت هوای کلانشهر مشهد همزمان با بارندگی، در حال بررسی است.

علت خطای دستگاه‌های سنجش کیفیت هوای مشهد در حال بررسی است

به گزارش قدس خراسان، مهدی یزدانجو اظهار کرد: با توجه به اینکه اغلب مشاهده شده است که در زمان آغاز بارندگی و یا وجود رطوبت بالا در هوا شاهد افزایش شاخص کیفیت هوا در دستگاه‌های سنجش هستیم، درصدد علت این وضعیت برآمدیم.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: تا پیش از این خطای دستگاهی، علت این وضعیت عنوان شده بود اما با توجه به اهمیت امر و تداوم آن در شرایط کنونی امروز، ارتباط با سازمان مرکزی و استعلام از شرکت سازنده دستگاه‌های سنجش آغاز شده است.

وی گفت: به عنوان نمونه اگرچه شب گذشته شاهد وقوع غبار محلی بودیم اما از صبح امروز به رغم بارندگی در مشهد، شاخص کنونی و میانگین روزانه نشان از آلودگی هوا دارد.

یزدانجو ادامه داد: میانگین ۲۴ ساعته شاخص کیفیت هوای مشهد در طول امروز با عدد ۱۲۸ نشان دهنده قرار داشتن هوا در شرایط «ناسالم» است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۱۴۸ از شرایط ناسالم هوای این کلانشهر نشان دارد.

به گفته معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، در یک تا دو روز آینده اظهار نظر قطعی در خصوص چرایی این وضعیت انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.