۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 971430

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به معرفی ۷ مسیر تخصصی گردشگری برای گردشگران، گفت: برای رعایت حرمت ماه مبارک رمضان، اکثر جشن‌ها و برنامه‌های نوروزی یزد شب‌ها برگزار می‌شود.

معرفی ۷ مسیر تخصصی گردشگری در یزد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی زارع‌زاده در نشست خبری اعلام برنامه‌های ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ این سازمان اظهار داشت: سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در طول دو ماه گذشته در حال برنامه‌ریزی برای داشتن رویدادی در خور شان مردم دارالعباده یزد هست.

وی افزود: با تشکیل کمیته‌های مختلف مرتبط با این ایام، برنامه‌های متعددی در دستور کار قرار گرفت که بخش زیادی از آن در سال‌های گذشته هم انجام می‌شد و امسال بر کیفی‌سازی هرچه بیشتر آن تاکید صورت گرفت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد خاطرنشان کرد: تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز نیاز به انجام کاری متفاوت که مردم هم بتوانند در آن نقش آفرینی کنند را افزایش داده است.

زارع‌زاده ادامه داد: خیلی مواقع در طول روز شاید ما خیلی از کارها را در ایام نوروز به دلیل روزه بودن مردم نتوانیم انجام دهیم و به همین دلیل هم تمرکز برنامه‌ها به زمان شب است و برنامه‌های شاد و پرهیجانی که مردم ما به آن نیاز دارند اجرا می‌شود.

وی افزود: زمانی که نام ماه مبارک رمضان را می‌آوریم در آموزه‌های دینی به ما سفارش شده که از واژه مبارک در نام آن استفاده کنیم و شانیت آن را حتما حفظ کنیم و قطعا وقتی این چنین سفارش شده باید یک سری فرهنگ‌سازی‌هایی را هم در این ایام داشته باشیم همانگونه که خیلی از کشورها هم جشن‌های بسیار مهم خود را در این ایام قرار داده‌اند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از اجرای جشن‌های متعدد در این ایام به میزبانی محلات مختلف یزد خبر داد و گفت: امسال تلاش شده که از پراکنده کاری دست برداشته شود و به سمت کار جمعی برویم؛ البته این به معنای غفلت از بافت تاریخی و یا مکان‌های دیگر نیست اما به صورت ویژه اکثریت برنامه‌های ما به بلوار بسیج منتقل شده است.

زارع زاده یکی از مهمترین دلایل این موضوع را جلوگیری از ایجاد ترافیک و شلوغ شدن بیش از حد دیگر نقاط بافت تاریخی یزد دانست و افزود: از سوی دیگر تلاش داشتیم که خیلی هم از بافت تاریخی دور نشویم و به همین دلیل در این بلوار برنامه‌ها را برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مباحث المان‌ها یا زیرسازی، کف‌سازی و جداره‌سازی این بلوار به شکل بسیار خوبی توسط بخش‌های مختلف شهرداری یزد انجام شده و آمادگی کامل برای برگزاری این برنامه‌ها در آن وجود دارد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد افزود: امسال هم مسیر ویژه گردشگری در ایام نوروز به مسافران و شهروندان یزد معرفی می‌شود و در کنار آن هم کار جدیدی اجرا شده که سابقه ندارد و چند مسیر گردشگری شهر یزد به صورت یک کتاب تدوین شده است.

زارع‌زاده گفت: به وسیله این کتاب برای حضور گردشگران در طول سال برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده است و با معرفی چند مسیر گردشگری، برنامه‌ریزی متعددی برای آن‌ها صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.