مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی با اعلام نرخ آجیل و خشکبار در آستانه نوروز امسال گفت: این اقلام در مقایسه با نوروز سال گذشته افزایش قیمت زیادی نداشته و بازار آن نیز تقریبا راکد بوده است.

نرخ آجیل و خشکبار نوروزی در مشهد اعلام شد

به گزارش قدس خراسان، محسن صیادی اظهار کرد: حداکثر افزایش قیمت در برخی اقلام آجیل و خشکبار بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بوده و برخی اقلام مانند پسته نسبت به سال گذشته کاهش قیمت نیز داشته است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی بیان کرد: آجیل به دلیل تنوع محصول و کشت سنتی که دارد، به طور معمول امکان نرخ‌گذاری و تعیین نرخ مصوب ندارد، اما در میادین میانگین قیمتی آن با توجه به تنوع محصول مشخص است.

وی گفت: در میادین عمده‌ فروشی مشهد هر کیلو پسته فندقی از نرخ چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تا نرخ چهار میلیون و ۹۰۰ هزار ریال، پسته «اکبری» از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار ریال تا هفت میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، پسته «احمد آقایی» از پنج میلیون ریال تا ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال نرخ گذاری شده است.

به گفته صیادی، در این میادین همچنین فندق از چهار میلیون ریال تا چهار میلیون و ۸۰۰ هزار ریال، مغز فندق از نرخ هفت میلیون و ۸۰۰ هزار ریال تا ۱۰ میلیون ریال، کشمش از نرخ یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال تا نرخ سه میلیون و ۴۰۰ هزار ریال، بادام هندی از نرخ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا نرخ هفت میلیون و ۴۰۰ هزار ریال عرضه می شود.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی افزود: همچنین هر کیلو مغز درختی چهار میلیون و ۸۰۰ هزار ریال تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، تخمه کدو ۲ میلیون ریال تا ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال، تخمه جابانی از یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال تا ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال، بادام زمینی خارجی از ۹۵۰ هزار ریال تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، بادام زمینی آستانه داخلی از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال تا ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال، نخودچی از ۹۰۰ هزار ریال تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال، انجیر از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا هفت میلیون ریال، گردو از ۲ میلیون ریال تا سه میلیون ریال و مغز گردو از سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا ۶ میلیون ریال در مراکز عمده فروشی عرضه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.