معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از سال گذشته تاکنون بابت ارایه خدمات درمانی به اتباع خارجی دارای شناسه و فاقد شناسه پرداخت کرده است.

علوم پزشکی مشهد هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بابت درمان اتباع بیگانه پرداخت کرد

به گزارش قدس خراسان، محمد دهقانی روز یکشنبه در بیست و یکمین اجلاس دوره ششم شورای اسلامی استان خراسان رضوی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد بابت ارائه خدمات درمانی به اتباع اعتباری دریافت نکرده است و این امر بار مالی بسیاری بر دانشگاه وارد کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیش از پنج میلیون نفر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند که از این تعداد افزون بر سه میلیون و ۸۰۰ نفر در مشهد سکونت دارند، ادامه داد: علاوه بر این بین ۷۰۰ تا یک میلیون ۵۰۰ هزار نفر جمعیت اتباع که سرشماری نشده اند به جمعیت تحت پوشش این دانشگاه اضافه شده اند. و از امکانات درمانی استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: این تعداد بدون پزداخت هزینه ای از امکانات درمانی استفاده می کنند که این موضوع بار مالی فراوانی بر دانشگاه وارد کرده است.

دهقانی تاکید کرد: همچنین ۳۰ درصد مراجعان به مراکز درمانی مشهد زائر و یا مسافر با کد ملی از سایر استان ها و سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور هستند.

کمبود سه هزار تخت بیمارستانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به لحاظ تجهیزات سرمایه‌ای، جزو رتبه‌های آخر است.

وی اضافه کرد: بر اساس سرانه جمعیت زیر پوشش اکنون این دانشگاه با کمبود بین ۲ هزار تا سه هزار تخت بیمارستانی مواجه است.

دهقانی بیان کرد: احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در شرق مشهد ابتدای جاده سرخس، اخذ مجوز ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در غرب مشهد در منطقه الهیه و پیگیری تاسیس بیمارستان هزار تختخوابی در مشهد از جمله اقدامات این دانشگاه در راستای جبران کمبودهای تخت‌های بیمارستانی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کمبود و فرسودگی آمبولانس یک مشکل کشوری است و چند سالی است که به دلیل تحریم آمبولانس به کشور وارد نشده است، افزود: به تازگی مجوز ورود هزار دستگاه آمبولانس گرفته شده و اعتبار آن نیز توسط مجلس شورای اسلامی تامین شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه وضعیت اقبال به رشته های علوم پزشکی و تخصص های پزشکی از جمله متخصص طب اورژانس و متخصص بیهوشی کاهش یافته و کسی تمایلی برای شرکت در این رشته ها به دلیل پایین بودن حقوق و دستمزد آن ندارد.

دهقانی بیان کرد: لازم است فرمانداری، شهرداری و شورای شهر در این خصوص کمک کنند و راهی برای دلگرمی متخصصان و ماندگاری آنان در شهر و استان پیدا کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.