دانشگاه علوم پزشکی قم در اطلاعیه ای ادعای حضور پرستار آقا در بخش زایمان بیمارستان فرقانی را تکذیب کرد.

حضور پرستار مرد در بخش زایمان بیمارستان فرقانی قم شایعه یا واقعیت؟

به گزارش قدس انلاین انشگاه علوم پزشکی قم در اطلاعیه ای اعلام کرد:یکی از اقدامات و افتخارات دانشگاه علوم پزشکی قم در دولت سیزدهم راه اندازی اورژانس زنان در مجتمع خیرین سلامت (نکویی، هدایتی، فرقانی، ایزدی) است که با ایجاد این مرکز تخصصی خدمات فاخری به مادران باردار به صورت میانگین روزانه ۸۰ بیمار ارائه می‌شود.

فعالیت شبانه روزی این بخش و نیز بلوک زایمان با ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی و در فضای فیزیکی مشخص و جدای از سایر بخش ها، همراه با حفظ کرامت انسانی و توجه ویژه به مسائل شرعی و اعتقادی، سبب شده حجم زیادی از مادران باردار در سالیان اخیر به این مرکز مراجعه و خدمات درمانی دریافت کنند که تا پایان بهمن امسال ۳ هزار و ۸۱۷ جراحی زنان و ۲ هزار و ۴۱۹ جراحی در اتاق عمل ناباروری این مرکز انجام شده است.

با وجود انجام ماهانه ۵۰۰ زایمان طبیعی و سزارین در این مجتمع و پذیرش ماهیانه ۱۱۰ مادر نیازمند به مراقبت‌های ویژه در این مرکز سطح ۳ زنان و نیز پذیرش بیماران از سایر مراکز درمانی سطح استان و حتی استان‌های همجوار، میزان مرگ و میر مادر باردار در ۱۸ ماه گذشته در مجتمع خیرین سلامت، به صفر رسیده است.

متاسفانه در شرایطی که خدمات مطلوب و مورد قبولی در این مرکز به بیماران ارائه می‌شود، مطلبی خلاف واقع و کاملا کذب که از سوی افراد با اغراض مشخص منتشر شده است، تلاش دارد این خدمات ارزشمند را که در راستای حفظ کرامت بیماران و اجرای قانون جوانی جمعیت صورت گرفته است تحت الشعاع قرار دهد.

ورود آقایان به بلوک زایمان این مجتمع اعم از پرسنل درمانی و غیر درمانی مطلقاً ممنوع  است و این موضوع در ورودی بلوک زایمان به شدت کنترل می‌شود، که علیرغم آموزشی بودن این مجتمع، در هیچکدام از فرآیندهای معاینه و زایمان، پرسنل مرد حضور نداشته و عملاً امکان حضور در بلوک زایمان را ندارند.

همچنین این مرکز در اقدام تحسین برانگیز دیگری در بخش اورژانس عمومی نیز اقدام به تفکیک بخش زنان و مردان نموده، که بارها ازسوی بیماران و همراهان آن‌ها مورد تقدیر قرار گرفته است.

براساس بررسی انجام گرفته در فضای مجازی به نظر می‌رسد این موضوع با هدف تخریب چهره خدمات فاخر درمانی زنان و زایمان در سطح کشور، توسط عده‌ای معلوم الحال و با انتشار برخی پیام‌های نادرست و غلط از بیمارستان‌ها انجام شده، که نمونه آن بدون هیچ سند و مدرکی به مجتمع خیرین سلامت قم نیز نسبت داده شده است و قصد دارند نظام سلامت را با چالش مواجه کنند، لذا پیگیری جدی و برخورد با اینگونه عناصر از سوی مراجع امنیتی و قضایی مورد انتظار کادر خدوم درمان و نظام سلامت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    کاملا درست.من خانومم اونجا زایمان کردی و این حرف تایید کردی.که خدمه مرد داخل اتاق زایمان هستند