فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: تحریم ها نه تنها مانع پیشرفت ملت ایران نشد، بلکه در حوزه هایی ورود کردیم که تصور می شد، تخصص آن فقط در اختیار غربی‌ها است.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا: تحریم‌ها مانع پیشرفت جمهوری اسلامی نشد

به گزارش قدس خراسان، سردار عبدالرضا عابد عصر یکشنبه در مراسم بهره‌برداری از دسترسی اصلی ایستگاه «الندشت» خط دوم مترو مشهد، اظهار کرد: قراردادی امروز در وزارت نفت به ارزش ۲۰ میلیارد دلار منعقد شده تا چهار مجتمع پارس جنوبی تقویت شود.

وی اضافه کرد: تصور می شد فقط غربی‌ها در حوزه نفت دارای تخصص هستند و با وجود تحریمها در این حوزه عقب می‌مانیم، اما قرارگاه با تجارب جوانان این مرز و بوم، امروز توانسته بزرگترین پروژه‌ها را عملیاتی و گاز را از اعماق زمین استخراج کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ادامه داد: همچنین حفاری گاز از اعماق پنج هزار و ٨٠٠ متری زمین را انجام داده و پالایشگاه ستاره خلیج فارس احداث شده که روزانه معادل ۴۰ میلیون لیتر به کشور خدمات می‌دهد که همه این اقدامات افتخار کشورمان است.

به گفته وی، این قرارگاه در کلان‌شهرها پروژه‌های بزرگی در دست اجرا دارد.

عابد بیان کرد: تمام پروژه‌های انجام شده متعلق به کشور و مردم‌ ایران است، امروز اگر شاهد ایستادگی مردم در برابر رژیم صهیونیستی و آمریکا هستیم، نشان از توان بسیار زیاد آن‌ها و درس بزرگی در تاریخ است.

وی افزود: خط دوم قطار شهری مشهد نیز توسط قرارگاه خاتم الانبیاء اجرا شده و ١٣ ایستگاه به طول ١۴.۵ کیلومتر دارد که ایستگاه سلامت نیز به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اضافه کرد: امام رضا(ع) ثروت معنوی مشهد و جهان تشیع است، این شهر میزبان شهدای والامقام بسیار زیادی مانند شهید کاوه است، نباید هیچگاه این نعمت بزرگ را فراموش کنیم، کار برای این مردم توفیق و لیاقت می‌خواهد.

بهره‌برداری از خط ۳ قطار شهری مشهد با حضور رییس‌جمهور

شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: با حمایت‌های ملی، استانی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، پروژه‌های قطار شهری برای شورا و مدیریت شهری مشهد اولویت دارد.

محمدرضا قلندر افزود: غفلت از موضوع قطار شهری، هزینه‌های سنگینی به کلانشهر مشهد تحمیل خواهد کرد.

وی بیان کرد: هر کیلومتر حفاری قطار شهری، سه هزار میلیارد ریال هزینه دارد، با وجود مشکلات مالی تلاش می شود این پروژه‌ به موقع به بهره‌برداری برسد.

شهردار مشهد اضافه کرد: سال آینده بخش یک خط ۳ قطار شهری مشهد به طول ۶ کیلومتر از میدان شهدا تا پایانه مسافربری با حضور رییس جمهور به بهره برداری می رسد که برای اجرای این خط ١۵٠ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: امروز نیز دسترسی اصلی ایستگاه الندشت به عنوان یکی از ایستگاه‌های مهم خط ۲ قطار شهری با هزینه ۶ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

قلندر گفت: یکی از ویژگی‌های این ایستگاه، وجود سه پله اضطراری در راستای توجه به پدافند غیرعامل است.

به گزارش ایرنا، خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل‌آباد این شهر، اسفند ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه چهار و نیم کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴ و نیم کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره‌برداری شد.
اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر، که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد، از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات حفاری خط چهارم نیز به طول ۱۷ و نیم کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.