مدیرعامل آتش‌نشانی کرمان با بیان اینکه چهارشنبه‌ پایانی سال توأم با خطرات احتمالی است، گفت: همه همکاران ما در آماده‌باش کامل در کنار مردم هستند.

آماده‌باش آتش‌نشانی کرمان در چهارشنبه‌سوری

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم بابایی با بیان اینکه در آستانه چهارشنبه پایانی سال قرار داریم، اظهار داشت: چهارشنبه‌سوری از جشن‌های باستانی ما ایرانیان است که در زمان گذشته با هدف شادی و افزایش نشاط برگزار می‌شد و متاسفانه در سال‌های گذشته این مسیر به انحراف رفته است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تعداد کشته‌های حوادث چهارشنبه پایان سال به اندازه‌ای زیاد شده که همه ما وظیفه داریم نظارت و توجه بیشتر خانواده‌ها به فرزندان و جوانان و نوجوانان را هشدار بدهیم، گفت: خانواده‌ها و بزرگترها توجه داشته باشند که شادی چهارشنبه پایان سال به فرزندان ما، جوانان و نوجوانان و حتی دیگران آسیب نزند و اتفاق نیفتد که تا سال‌ها اثرات روانی آن به‌جا بماند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به اینکه طبق اعلام اورژانس کشور تاکنون در حوادث مربوط به چهارشنبه پایان سال 7 نفر کشته و بیشتر 100 نفر با وضعیت نامطلوب در بیمارستان‌ها بستری هستند، بیان کرد: از شهروندان درخواست داریم با پرهیز از انجام رفتارهای پرخطر، چهارشنبه‌سوری ایمن و ماندگاری را در آخرین روزهای سال رقم بزنند.

وی با بیان اینکه تجربه سالیان گذشته به ما نشان داده که چهارشنبه‌ پایانی سال توأم با خطرات احتمالی است، گفت: در این راستا طرح‌ها و برنامه‌های کارآمد با محوریت فرهنگسازی، آموزش و اطلاع‌رسانی با مشارکت آموزش و پرورش و اورژانس کرمان از سه هفته پیش در دستور کار قرار گرفت و تاثیرگذاری زیادی هم داشت.

بابایی با اشاره به اینکه همکاران ما در جای جای شهر و در خیابان‌های مختلف در بین مردم حضور پیدا کرد و تلاش می‌کنند تا از نزدیک و چهره به چهره هشدارهای لازم را به شهروندان بدهند، افزود: واقعیت این است که خود مردم باید به این نتیجه برسند و تصمیم بگیرند که روزهای پایانی سال را به صورت ایمن برگزار کنند.

وی با بیان اینکه شعار امسال ما «چهارشنبه سوری ایمن در کنار خانواده» است، ادامه داد: توصیه ما این است که اگر قرار است کسی مراسمی هم داشته باشد حتماً به ایمنی آن توجه کرده و کاری نکند که با بی‌تدبیری و رفتارهای غیر معقول، اتفاق ناگواری را رقم بزند و بعداً پشیمان شود و این شب را به شبی سیاه و دردآور برای خود و سایرین مبدل کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به اینکه در این روزها همه همکاران ما در آماده‌باش کامل، در کنار مردم و خدمتگزار مردم هستند، گفت: امیدواریم که مردم هم کمک کنند تا اتفاق خاصی در این روزها نیفتد و چهارشنبه سوری ایمنی را در پایان سال داشته باشیم.

وی بیان کرد: به همشهریان عزیز توصیه می‌شود در صورت بروز حادثه، خونسردی خود را حفظ کرده و پس از دور کردن کودکان و افراد سالمند از محل با سامانه 125 تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.