الکساندر کیشناک، مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه روسیه که در راس هیاتی به تهران سفر کرده است، امروز - دوشنبه - با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار کرد.

هشدار ایران نسبت به تاثیر مخرب حملات غیرقانونی آمریکا و انگلیس به یمن

به گزارش قدس آنلاین، طرفین در این ملاقات، در رابطه با آخرین تحولات منطقه، به ویژه جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم غزه و همچنین مسایل مربوط به سوریه، یمن و لیبی به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

دو طرف همچنین در این دیدار بر لزوم تداوم و گسترش رایزنی‌های فی مابین در رابطه با مسایل منطقه‌ای تاکید کردند و در مورد آخرین تحولات سوریه از جمله وضعیت سیاسی و میدانی و راهبردهای مشترک جهت کمک به بهبود وضعیت اقتصادی و انسانی و نیز استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر نمودند.

خاجی در ادامه این گفت‌وگوها، حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی  علیه مردم مظلوم غزه و کشتار هزاران زن و کودک را ناشی از حمایت همه جانبه آمریکا دانست و اظهار داشت، رژیم صیهونیستی هیچ دستاوردی جز کشتار بی رحمانه غیرنظامیان و ارتکاب جنایت در حق بشریت نداشته است و در سایه انفعال و سکوت مجامع بین‌المللی، حملات و تجاوزات نظامی خود را به سوریه و لبنان نیز گسترش داده است.

 در رابطه با لیبی، طرفین ضمن تاکید بر حفظ یکپارچگی،  وحدت و حاکمیت این کشور،  ابراز امیدواری کردند بحران سیاسی لیبی با اراده و انتخاب مردم این کشور به پایان برسد.  

خاجی در ارتباط با تحولات یمن، نسبت به تاثیر مخرب حملات غیرقانونی آمریکا و انگلیس بر تلاش های صلح در این کشور هشدار داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.