رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه شهردار و شورای شهر باید دعواها را کنار بگذارند، گفت: شورای شهر بدون رعایت تشریفات قانونی اقدام به عزل شهردار بیرجند کرده است.

ورود دادگستری خراسان جنوبی به عزل شهردار بیرجند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد صبح امروز در چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در زمینه اقدامات و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با تصرفات اراضی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در ایام تعطیلات عید، اظهار داشت: منابع طبیعی و دستگاه‌های متولی رصد و اشرف کامل و مراقبت‌های لازم را داشته باشند تا متعرضان به حقوق عمومی با توجه به شرایط تعطیلات ابتدای سال در صدد سوءاستفاده از این وضعیت برنیایند.

وی بر نظارت بر بازار و کنترل بر قیمت‌ها تأکید کرد و افزود: پایش تصویری در بازار بیرجند برای پیشگیری از سرقت‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به سخت‌گیری در زمینه محکومان سرقت و جرایم خشن در روزهای پیش از پایان سال نو و تعطیلات نوروز بیان کرد: در این ایام، به سارقان و محکومان جرایم خشن مرخصی اعطا نخواهد شد تا زمینه برای ارتکاب جرم فراهم نشود. زندانیان بند باز مکلف شوند که شب‌ها در آسایشگاه حضور یابند تا در ایام نوروز آسیبی نداشته باشیم.

موحدی‌راد گفت:  شهردار و شورای شهر باید دعواها را کنار بگذارند و اگر از عملکرد شهردار ناراضی هستند طبق ماده ۸۳ قانون شوراها نحوه عزل شهردار را دنبال کنند نه اینکه مصوبه‌ای را که هنوز قطعی نشده در رسانه‌ها اعلام کرده و امنیت روانی جامعه را برهم بزنند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اخطار داد که اگر این رفتارهای شورای شهر بیرجند ادامه یابد دستگاه قضایی استان برای برخورد با خاطیان و صیانت از آرامش روانی مردم ورود پیدا خواهد کرد چرا که ما نسبت به امنیت روانی شهر خود را مسئول می‌دانیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ای کردن عزل غیرقانونی شهردار بیرجند در آستانه سال نو موجب می‌شود که شهردار نتواند کار خود را در پیگیری و اجرای پروژه‌های شهری انجام دهد. از شهردار بیرجند خواست پروژه‌های عمرانی در مناطق پر تردد شهری را به صورت دو شیفته پیگیری کند تا سریع‌تر به اتمام برسد.

۳۲ درصد سرقت‌ها در خراسان جنوبی، سرقت احشام است

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: در ۱۱ ماهه سال جاری هشت مرحله اجرای طرح برخورد با مال‌خرها در استان اجرا شده است.

کاظم صادقی بیان کرد: در این مدت ۲۹۱ مال‌خر در سطح استان دستگیر شدند و در این زمینه تعامل بسیار خوبی با دادگستری و به ویژه دادستان داشته‌ایم.برای پیشگیری از فروش مال مسروقه، ضایعاتی‌ها شناسایی و توجیه شدند افزود: تاکنون چهار واحد فروش ضایعاتی در خراسان جنوبی راستای برخورد با مال مسروقه پلمپ شده‌ است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از افزایش ۱.۵ درصدی سرقت در ۱۱ ماهه سال جاری در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در این مدت ۹ هزار و ۵۰۰ سرقت در استان به وقوع پیوسته که ۵۰ درصد سرقت‌ها کشف شده است. ۸۰ درصد سرقت‌های خراسان جنوبی در بیرجند، درمیان، طبس و قاین به وقوع پیوسته است.

صادقی با بیان اینکه ۳۲ درصد سرقت‌ها در خراسان جنوبی سرقت احشام است، تصریح کرد: یک باند سرقت احشام که در پنج شهرستان خراسان جنوبی اقدام به سرقت احشام می‌کردند، دستگیر شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.