مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: ۱۰۰ درصد خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز مراکز درمانی خراسان جنوبی توسط انتقال خون استان تامین می‌شود.

خودکفایی ۱۰۰ درصدی خراسان جنوبی در تامین فرآورده‌های خونی

به گزارش قدس آنلاین، کامبیز مهدی زاده افزود: ۳۱ هزار و ۲۹۷ واحد خون و فرآورده‌های خون امسال در این استان تولید و بین مراکز درمانی و بیمارستانی توزیع شد.

وی میزان ارسال خون از خراسان جنوبی به شبکه ملی خون‌رسانی کشور را ۱۲ هزار و ۶ واحد در سال جاری اعلام کرد و گفت: اکنون وضعیت ذخیره خونی در استان مطلوب است و پنج روز ذخیره خونی وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اضافه کرد: امسال شرایط خاص است زیرا با آغاز سال جدید و ورود به ماه رمضان، نگرانی وجود دارد که ذخیره خون، جوابگوی نیاز نباشد از همین رو ششمین دوره پویش اهدای خون "مهر سرخ" ازروز سه شنبه ۲۲ اسفند آغاز شد که تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) ادامه خواهد یافت.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸ هزار و ۶۷۶ نفر به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۱۹۴ نفر اهدا کننده مستمر بوده اند.

مهدی زاده از رشد ۱۱ درصدی میزان خون‌گیری در سال جاری خبر داد و گفت: ۲۳ هزار و ۸۵۲ نفر از ابتدای امسال موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد مراجعه کنندگان برای اهدای خون زیر ۳۵ سال هستند افزود: پنج هزار و ۲۴ نفر امسال اولین بار برای اهدای خون مراجعه کردند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: مراکز خون‌گیری در ماه رمضان از ساعت ۱۹ تا ۲۳:۳۰ پذیرش دارند و اهداکنندگان می‌توانند با داشتن کارت ملی برای خون‌گیری به این پایگاه‌ها مراجعه کنند.

وی بیان کرد: همچنین نخستین روز تعطیلات نوروز و سیزدهم فررودین مرکز خون‌گیری بیرجند فعال است و شب‌های قدر خون‌گیری در پایگاه‌های انتقال خون تا ساعت ۲۴ انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.