رییس جمهور آذربایجان معتقد است که باکو بیشتر از هر زمانی به صلح با ایروان نزدیک است.

علی‌اف: باکو بیشتر از هر زمانی به صلح با ایروان نزدیک است

به گزارش قدس آنلاین، الهام علی‌اف، رییس جمهور جمهوری آذربایجان می‌گوید که این کشور بیشتر از هر زمانی به صلح با کشور همسایه یعنی ارمنستان نزدیک است.

علی‌اف در آیین گشایش یازدهمین مجمع جهانی باکو با محوریت «احیای یک جهان از هم گسسته»، گفت: هم‌اینک بیشتر از هر زمانی به صلح با ارمنستان نزدیک هستیم. آذربایجان آماده ادامه مذاکرات صلح با ایروان است زیرا زمان پایان دادن به بی‌ثباتی در منطقه فرارسیده است.

مجمع جهانی باکو از سال ۲۰۱۳ برگزار می‌شود. یکی از مبتکران ایجاد این مجمع، «باشگاه / کلوپ مادرید» است که بیش از ۸۰ رییس جمهور و نخست وزیر اسبق را از ۵۶ کشور جهان گرد هم می‌آورد.

ایروان و باکو پارسال با میانجی‌گری روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا مذاکرات برای صلح در آینده را آغاز کردند. نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان اواخر ماه مه سال جاری گفت که ایروان آماده به رسمیت شناختن حاکمیت جمهوری آذربایجان در مرزهای شوروی سابق از جمله قره‌باغ است.

با وجود توقف مذاکرات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دو کشور کار بر روی متن توافقنامه صلح را ادامه دادند. پس از دیدار علی اف و پاشینیان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، تصمیم گرفته شد که مذاکرات از سر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.