منابع فلسطینی، از نشستی مهم و کم سابقه که هفته گذشته با حضور رهبران ارشد جنبش حماس، جهاد اسلامی و جبهه آزادی‌بخش فلسطین با جنبش انصارالله یمن برگزار شد پرده برداشتند

آینده جنگ در دستان مقاومت / بررسی اهداف نشست رهبران فلسطینی با انصارالله یمن در گفت‌وگو با علیرضا تقوی‌نیا

منابع فلسطینی، از نشستی مهم و کم سابقه که هفته گذشته با حضور رهبران ارشد جنبش حماس، جهاد اسلامی و جبهه آزادی‌بخش فلسطین با جنبش انصارالله یمن برگزار شد پرده برداشتند. طبق گزارش ها نشست مذکور با هدف «هماهنگی مواضع با انصارالله» انجام شده و در جریان آن "ساز وکار هماهنگی میان این گروه‌ها درباره اقدامات مقاومت در مرحله آتی جنگ مورد رایزنی قرار گرفته است ".

در این نشست همچنین درباره نقش مکمل انصارالله به‌ویژه در مورد حمله احتمالی اسرائیل به رفح بحث و بررسی شده است. جنبش انصارالله در این دیدار تأکید کرده به منظور حمایت از مقاومت فلسطین، به عملیاتش در دریای سرخ علیه کشتی‌هایی که عازم سرزمین های اشغالی می‌شوند ادامه خواهد داد. گروههای فلسطینی نیز با تقدیر از «نقش محوری و مهم» یمن، خواستار انتقال سلام آن‌ها به سید عبدالملک الحوثی شدند.

آینده جنگ در دستان مقاومت است / بررسی اهداف و پیام نشست مهم و کم سابقه رهبران مقاومت فلسطین با انصارالله یمن

تعیین چارچوپ همکاری میان مقاومت

این اقدام در شرایطی رغم خورد که فشارهای بین‌المللی برای توقف حملات یمنی‌ها علیه کشتی‌های اسرائیلی تشدید شده است. بر این اساس برخی معتقدند نشستی که برای نخستین در سطح سران سه جنبش مهم فلسطینی و همچنین انصارالله یمن برگزار شد دارای پیام مهمی به رژیم صهیونیستی و متحدان غربی -عربی اش است.

علیرضا تقوی نیا کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با قدس با این اتفاق، گفت: نشست اخیر، در چارچوب تقویت گروه‌های مقاومت به منظور تکمیل نقش آن‌ها و آمادگی برای احتمالات گسترش تنش در ماه مبارک رمضان و همچنین آمادگی برای مرحله [دفاع از] رفح برگزار شده است. به ویژه اینکه نتانیاهو در طی هفته های اخیر مکرر از حمله زمینی به این منطقه سخن گفت.

وی تصریح کرد: امروز محور مقاومت به خوبی متوجه شده که تمامی مسائلی که در راستای آتش بس های موقت و چند هفته ای توسط ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی و عربی بیان می شود همانند دستکش مخملی پوشیده بر دست چدنی است. آنها در نهایت به دنبال اجرای اهداف پشت پرده رژیم صهیونیستی به ویژه  عملیات پاک سازی نوار غزه از عناصر مقاومت و مردم می باشند.

احتمال گسترش جبهه جنگ

تقوی نیا به برخی هماهنگی های که طی هفته های اخیر بین اعضای محور مقاومت روی داده پرداخت و افزود: بعنوان نمونه انصارالله برای نخستین بار دست به یک سری اقدامات دیپلماتیک و سیاسی با محوریت حماس زده و بطور نمونه مقامات صنعا کاپیتان کشتی «گلکسی لیدر» که در تاریخ 28آبان‌ماه 1402(ماه دوم جنگ) اسیر شده بود را به فرماندهان میدانی حماس تحویل دادند تا مقاومت فلسطین  بعنوان برگی دیگر در تبادل اسرا از آن استفاده نماید.

وی  در ادامه بیان کرد: در ماه های اخیر نشست های متعدی بین اعضای محور مقاومت در بیروت و برخی دیگر از مکان ها برگزار شد اما نشست هفته گذشته که با حضور مقامات  انصارالله یمن، حزب الله لبنان، حشدالشعبی عراق  و مقاومت فلسطین برگزار شود در نوع خود کم نظیر و مورد مورد توجه خیلی از کارشناسان نظامی و امنیتی قرار گرفت. در مرحله نخست این نشست با هدف زیر فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای کاهش حملات در ماه رمضان انجام می شود اما در اصل طی هفته های آینده نبرد های میدانی به سطح جدیدی وارد خواهد شد و به نظر در آینده نزدیک شاهد تحولات گسترده ای در عرصه عملیات های مقامت حتی در جبهه های جدید بر علیه رژمی صهیونیستی خواهیم بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر انصارالله یمن درباره آینده نبرد با اسرائیل، گفت: عبدالملک بدرالدین الحوثی به صراحت اعلام کرد آینده جنگ در دستان مقاومت است. امروز انصارالله موشک هایی بابردهایی وختلف در اختیار دارد که می تواند به راحتی تمامی اهداف استعمارگران و متجاوزان را در اقیانوس هند و حتی فرارتر از آن را مورد هدف قرار دهد و می تواند تمامی کشتی هایی که از سمت جنوب آفریقا به بنادر رژیم صهیونیستی حرکت می کنند را مورد هدف قرار دهد و این بزرگترین تحولی است که به زودی به مرحله عملیات یمنجر خواهد شد.

تقوی نیا تصریح کرد: نشست سران محور مقاومت یک پیام مهم دیگر هم برای رژیم صهیونیستی و هم پیمانان غربی- عربی این رژیم داشت و اینکه سرنوشت آینده مردم غزه تنها در اختیار مقاومت و مردم است نه کشورهای غربی، انسجام و اتحاد گروه های مقاومت یعنی بزرگترین سیلی به دهان دشمنان جهان اسلام و متحدان عربی آنها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.