مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: ۲۲ هزار و ۵۰۰ مجوز کسب و کار الکترونیکی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون در این استان صادر شد.

صدور۲۲ هزار و ۵۰۰ مجوز کسب و کار الکترونیکی در استان مرکزی 

به گزارش قدس آنلاین، سعید ملااسماعیلی افزود: بیشترین مجوز صادر شده در این مدت با هفت‌هزار و ۸۰۰ مورد مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که از میان آن چهارهزار و ۵۰۰ مجوز به صورت کامل ثبت محور و بدون نیاز به مراجعه حضوری و از طریق درگاه ملی مجوزها به صورت برخط صادر شد.

وی ادامه داد: ۴۷هزار مورد درخواست برای مجوزهای کسب و کار از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون از استان مرکزی در درگاه ملی مجوزها ثبت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین اعلام مرکز پایش و بهبود محیط کسب و کار، شاخص پاسخگویی به موقع دستگاه‌های اجرایی صادر کننده مجوز در این استان در مقابل درخواست‌های صدور مجوز برابر با ۹۲ و ۶ دهم درصد و در میان استان‌های با وضعیت خوب (سبز) است.

ملااسماعیلی گفت: بر اساس اطلاعیه منتشره از سوی مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور، از ابتدای سال ۱۴۰۳ دارندگان مجوزهای قدیمی و کاغذی نیز باید با مراجعه به درگاه ملی مجوزها در کمتر از پنج دقیقه مجوزهای خود را به مجوزهای الکترونیکی جدید تبدیل کنند.

وی یاد آور شد: بر اساس اعلام مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور، از ابتدای زمستان تا ۲۱ اسفند ماه امسال، تبدیل مجوزهای قدیمی به شناسه یکتا ۲ هزار و ۴۶۸ مورد معادل چهار و ۲۵ صدم درصد از کل مجوزهای فعال در سراسر استان و با رتبه عملکردی ۲۵ در میان ۳۱ استان است که لازم است دستگاه‌های اجرایی صادر کننده به خصوص اتاق‌های اصناف در این خصوص همکاری لازم را اعمال کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی افزود: تمام مجوزهای کسب و کار صادره در کشور از طریق درگاه ملی مجوزها به آدرس WWW.MOJAVEZ.IR صادر می‌شوند که تنها یک فایل الکترونیک دارای شناسه یکتای QR CODE است و افراد با اسکن آن می‌تواند اعتبار و هویت صاحب مجوز آگاهی یابد و مامورین دولتی نیز حق درخواست مجوز فیزیکی از صاحبان کسب و کار ندارند.

استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۱۲۷ کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته و از شمال به تهران و قزوین، از غرب به همدان، از جنوب به اصفهان و لرستان و از شرق به قم و اصفهان محدود است.

این استان با موقعیت‌های ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی (نفت، گاز و برق)، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطب‌ های صنعتی و بازار مصرف از توانمندی‌های اقتصادی مناسبب برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

اصالت تاریخی، وسعت منابع مادی، انسانی و توانمندی‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری به خصوص در بخش صنعت، موجب شده است استان مرکزی از ابتدای فرآیند جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور (از زمان تصویب قانون جلب و حمایت سرمایه‌های خارجی تا کنون) همواره یکی از مقاصد سرمایه‌گذاران خارجی باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.