رئیس پلیس‌راه جنوب استان کرمان گفت: در سال ۱۴۰۱ نزدیک ۳۵۰ نفر در جاده‌های جنوب استان کرمان متوفی داشتیم و این آمار در سال ۱۴۰۲ افزایش داشته است.

افزایش تلفات رانندگی درمحورهای جنوب استان کرمان

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ امیر معین‌الدینی با اشاره به تمهیدات پلیس برای سفرهای نوروزی در جنوب استان کرمان، اظهار داشت: طرح نوروزی سفرها آغاز شده و پویش‌های زیادی در جنوب استان در ایام نوروز در راستای کاهش تصادفات در  حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه ۳۰ کیلومتری شهرها ۶۰ درصد تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده است، افزود: با توجه به این موضوع با برپایی سیاه چادرها و چادرهای راهنمای سفر در این محدوده‌ها انجام شده است.

رئیس پلیس‌راه جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه از یک ماه گذشته جلسات زیادی با متولیان سفرهای نوروزی در راستای ایجاد تمهیداتی برای سفرهای ایمن برگزار شده است، ادامه داد: امیدواریم که رانندگان هم در تمام طول سفر به توصیه‌های پلیس توجه کرده و از وضعیت آب و هوایی و وضعیت جاده‌ها با خبر باشند.

معین‌الدینی با اشاره به آمار تلفات رانندگی در جنوب استان کرمان، بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ نزدیک ۳۵۰ نفر در جاده‌های جنوب استان کرمان متوفی داشتیم و این آمار در سال ۱۴۰۲ افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۳۲ دستگاه و سازمان در کنترل تصادفات نقش دارند که پلیس یکی از این دستگاه‌ها است، گفت: پلیس مراقبت کننده از امنیت است و همکاران ما در طول سال تمام تلاش خود را می‌کنند که مسافران به سلامت به مقصد برسند.

رئیس پلیس‌راه جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه کمتر از ۱۰ درصد رانندگان حرفه‌ای عامل تصادفات هستند بیش از ۹۰ درصد این رانندگان توصیه‌ها را رعایت می‌کنند، افزود: بیشتر راه‌های جنوب استان به صورت دو طرفه است، فوق‌العاده خطرناک هستند و خطر تصادفات رخ به رخ در آنها وجود دارد.

معین‌الدینی با بیان اینکه مهمترین عامل تصادفات در جاده‌های جنوب استان کرمان واژگونی و عدم توجه به جلو است که نتیجه سرعت غیرمجاز و استفاده از تلفن همراه است، ادامه داد: اگر کمربند ایمنی رانندگان و سرنشینان بسته نباشد باعث می‌شود که تعداد افراد آسیب دیده در تصادفات افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته توجه کمتری به جنوب راه‌های جنوب استان شده است، افزود: اما در سال‌های اخیر در جاده‌های جنوب استان کرمان اقدامات خوبی انجام شده و پروژه‌های نیمه تمامی بودند که مجدداً عملیات اجرایی آنها آغاز شده و برخی از آنها به بهره‌برداری هم رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.