زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی سال ۱۴۰۳ شمسی را در زیر باران تحویل کردند.

سال ۱۴۰۳ شمسی در جوار حضرت شمس‌الشموس با باران بهاری تحویل شد

به گزارش قدس خراسان، ساعت پنج صبح است و زائران و مجاوران که از راه دور و نزدیک خود را به حرم مطهر رضوی رسانده‌اند، گرداگرد شمس وجود ثامن‌الائمه جمع شده‌اند که سال نو شمسی را در جوار و با ذکر حضرت شمس‌الشموس و در روز زیارتی این امام همام آغاز کنند.

همه صحن‌ها و رواق‌ها مملو از جمعیت است و هر دقیقه به این سیل عشاق افزوده می‌شود، تا در بزرگترین جشن نوروزی جهان، دل و جان را به یاد خدا و اهل بیت رسولش جلا دهند و خیر و برکت سال جدید را از نگاه پر مهر این امام مهربان بگیرند و با خود به خانه ببرند.

گروه سرود ۱۵۰ نفره گلدسته‌های حرم بر روی سن برنامه در ایوان ولی عصر(عج) صحن پیامبر اعظم رفته‌اند تا با تشویق زائران برای همراهی با آن‌ها سرودی میلیونی را برای امام رضا(ع) و وطن بخوانند، این همخوانی با شکوه با اهتزار پرچم بزرگی در بین جمعیت و پرچم‌هایی در دست مردم زیبایی دوچندانی به خود می‌گیرد.

سخنران این مراسم حجت‌الاسلام شهاب مرادی است، با توجه به اینکه دوم فروردین سالروز وفات حضرت خدیجه(س) است به جایگاه والای این بانوی بزرگ و یاور پیامبر گرامی اسلام اشاره می‌کند و می‌گوید: ثروت‌آفرینی در اسلام یک ارزش است و باید در این مسیر قدم برداریم.

او بر توسل به حضرت خدیجه(س) تأکید می‌کند و این توسل را بسیار مجرب می‌خواند.

مرادی با اشاره به زمان بین‌الطلوعین در حرم، بیان می‌کند: ما در بین‌الطلوعین ظهور قرار داریم و باید برای ظهور حضرت حجت ارواحنافداه دعا کنیم.

در ادامه سیدمهدی ذاکری‌فر، مداح اهل بیت(ع) مناجات‌خوانی خود را با شعری از حافظ شیرازی که می‌فرماید: ز کوی یار می‌آید نسیم باد نوروزی/ ازین باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی آغاز می‌کند و دلها را در بین‌الطلوعین اول فروردین ۱۴۰۳ رنگی بهاری می‌بخشد.

صابر خراسانی شاعر مشهدی نیز با اشعار پرشور و زیبای خود در وصف مقام مادر و امام رضا(ع) دیگر صفابخش این محفل نورانی است.

طلوع خورشید اولین روز سال در حالی رقم می‌خورد که همه منتظر باران هستند، اما با این وجود زائران و مجاوران حرم رضوی زیر آسمان خدا در انتظار اجابت دعاهایشان نشسته‌اند و چشم‌ انتظار بهار انسان‌ها هستند.

حاج مهدی رسولی، این مداح زنجانی که همه با نواهای ماندگارش خاطره دارند آمده است که با نوای دعای توسل دلها را با تک تک خاندان آل الله گره بزند و با توسل به این خاندان مطهر شفاعت روز جزا را طلب کند.

در میانه دعای توسل است که نم‌نم باران بر سر زائران و مجاوران بارگاه رضوی آغاز و فاصله زمین تا آسمان کوتاه‌تر از همیشه می‌شود، چه دعاهایی که با این باران رحمت الهی در دقایق پایانی سال به آسمان عروج می‌کند و عطر اجابت را در فضا می‌پراکند.

تنها دقایقی به تحویل سال ۱۴۰۳ و افتتاح بهار باقی مانده که خیابان‌های اطراف حرم رضوی با وجود بارش باران پر از جمعیت شده است و همه با حاج مهدی رسولی در حال خواندن دعای تحویل سال هستند.

سالی که نکوست از بهارش پیداست، می‌تواند مصداقش همین بارش رحمت الهی در لحظات تحویل سال باشد.

کلیپ زیبایی برای لحظات تحویل سال پخش می‌شود که دل و جان زائران را بیش از هر لحظه دیگر به وجود عالم آل محمد(ص) گره می‌زند و این توسل و توجهات است که وسیله جذب انوار الهی در سال جدید می‌شود و فضای حرم را مملو از حال خوب می‌کند.

با خواندن دعای تحویل سال از زبان امام خمینی(ره) سال تحویل می‌شود، تبریک و شادباشی است که خانواده‌ها در حرم مطهر رضوی به یکدیگر می‌گویند و با آغاز سال ۱۴۰۳ در کنار حضرت شمس‌الشموس رزق یکساله خود را از چشمه زلال حیات امام مهربانی‌ها می‌گیرند.

در انتها نیز طبق سنوات گذشته پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در صحن‌ها پخش می‌شود و سال ۱۴۰۳ به سال 《جهش تولید با مشارکت مردم》 نامگذاری می‌شود.

خبرنگار: فریده خسروی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.