رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیشرفت فیزیکی طرح تحول کشاورزی در راستای ارتقای بهره وری در مزارع و باغهای استان به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

طرح تحول کشاورزی خراسان رضوی بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

به گزارش قدس خراسان، غلامرضا قنبری عنوان کرد:از این طرح می توان به عنوان نخستین طرح در ارتقای بهره وری و راندمان تولید در کشور نام برد که با اعلام نتایج آن به عنوان یک طرح موفق در سال جاری به عنوان الگویی به سایر استانها کشور معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به این که طرح تحول کشاورزی در ارتباط با کشت پاییزه در سال ۱۴۰۲ آغاز شد ادامه داد: امیدواریم اولین خروجی این طرح از خردادماه سال جاری در برداشت و تامین گندم و جو ثبت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین در خصوص تامین گوشت مرغ و دام مورد نیاز مردم اظهار کرد: در طول چند ماه گذشته تدبیر شد و تمام تلاش بر تامین نهاده مورد نیاز واحدهای تولید مرغ در سطح استان صرف شد و در این مسیر مشکلاتی در خصوص حمل نهاده‌ها به واحدهای تولید وجود داشت که حل شد.

قنبری افزود: سال ۱۴۰۲ میزان جوجه ریزی در استان از مرز ۱۰۰ میلیون جوجه گذشت به طوری که در اسفند ماه و بهمن ماه سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۴ میلیون جوجه ریزی انجام شد که از نظر تولید گوشت مرغ هر هفته یک چهارم مازاد تولید، متناسب با جمعیت استان شکل گرفت.

وی ادامه داد: از نظر تامین گوشت گرم مرغ هم اکنون مشکلی نداریم و کشتارگاه ها در ایام عید نوروز شیفت بندی و فعال هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:در تامین گوشت قرمز و در شرایط فعلی برای حل مشکل اقداماتی از چندماه گذشته آغاز شد و نهاده‌های امانی در اختیار دامدارها قرار گرفت و بخشی از گوشت تولیدی اکنون وارد بازار شده است.

قنبری افزود: خراسان رضوی از استانهای مولد در تامین تخم مرغ کشور است و مازاد تولیدش به سایر استانها صادر می شود.

وی با اشاره به تامین میوه و تره بار مورد نیاز مردم استان اظهار کرد: ۸۰۰ تن سیب و پرتقال با قیمت مناسب تامین شده است که اکنون در سطح شهر در حال عرضه است و به تعادل بخشیدن قیمت میوه در ایام عید و ماه مبارک رمضان کمک کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.