بنا بر گزارش یک نشریه آمریکایی سرقت از مغازه‌ها سالانه ۴.۴ میلیارد دلار برای مردم نیویورک هزینه دارد.

خسارت ۴.۴ میلیارد دلاری مردم نیویورک از سرقت در مارکت‌ها

به گزارش قدس آنلاین، نشریه نیویورک پست در گزارشی نوشت: اپیدمی دزدی از فروشگاه‌های خرده فروش در ایالت نیویورک ۴.۴ میلیارد دلار در سال برای نیویورکی‌ها هزینه دارد.

بر اساس گزارش شورای عدالت کیفری، دزدی از مغازه تنها در شهر نیویورک از ژوئن ۲۰۱۹ تا ژوئن ۲۰۲۳، ۶۴ درصد افزایش یافته است.کتی هوچول، فرماندار نیویورک در ماه فوریه گفت که در سال ۲۰۲۲، کل ضرر تخمین زده شده برای مغازه‌ها در این ایالت ۴.۴ میلیارد دلار بود.

خرده فروشان و مجریان قانون به این نشریه گفتند که فروش کالاهای دزدیده شده باعث ایجاد یک اقتصاد زیرزمینی گسترده شده است. سارقان و واسطه‌ها در سایت‌های فروش اجناس نو و دسته دوم مانند eBay و Facebook Marketplace اجناس دزدیده شده را می‌فروشند و فضاهای انبار را در گروفروشی‌های غیرقانونی پر می‌کنند.

در یورش پلیس به انباری مملوء از کالاهای ظاهرا دزدیده شده در کوئینز، علاوه بر اجناس مختلف، کیسه زباله‌ای پر از برچسب‌های امنیتی جدا شده از کالا کشف شد. آن‌ها حتی اقلام فاسد شدنی مانند بستنی را مستقیماً به فروش می‌رسانند.

در بدترین حالت، سارقان توسط سازمان دهندگان سرقت از فروشگاه‌ها با «فهرست خرید» راهی می‌شوند و به آن‌ها می‌گویند که دقیقاً دنبال چه چیزی بروند. به گفته پلیس آن‌ها لیست خرید اقلامی را دریافت می‌کنند که شامل تلفن همراه، ابزار برقی و کیف‌های دستی است. آن‌ها کالاهای دزدیده شده را برای عمده فروشان [غیرقانونی] در پنج منطقه می‌آورند.

پلیس آمریکا تاکنون موفق نشده است اقدامی در این زمینه انجام دهد و آنچه رخ می‌دهد کاملا به ضرر مردم نیویورک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.