رئیس پلیس فتا انتظامی مشهد گفت: اتصال اینترنتی رایگان از ترفند مجرمان سایبری برای آلوده‌سازی گوشی تلفن همراه و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات کاربران است.

خطر اینترنت رایگان مجرمان سایبری بیخ گوش مسافران نوروزی

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدابوالفضل طالب الحق اظهار کرد: بر اساس آمار پرونده‌های قضایی تشکیل شده در پلیس فتا، دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و اطلاعات کاربران مشخص است و یکی از روش‌های مجرمان سایبری در این حوزه استفاده از ترفند اتصال کاربران به اینترنت رایگان است.

رئیس پلیس فتا انتظامی مشهد بیان کرد: مجرمان سایبری با استفاده از این شگرد با آلوده‌سازی گوشی تلفن همراه متقاضیان نسبت به دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران فریب خورده اقدام و نیات شوم خود را اجرا می‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مقاصد مجرمان سایبری دسترسی به اطلاعات بانکی افراد به‌منظور برداشت غیرمجاز از حساب آن ها است که گاهی اوقات به علت سطح آگاهی و دانش سایبری برخی کاربران از نکات امنیتی و فنی مورد نیاز بهره‌برداری از تجهیزات هوشمند، زمینه دسترسی غیرمجاز کلاهبرداران را فراهم می‌کنند.

سرهنگ طالب الحق گفت: کاربران اینترنت در هنگام مسافرت‌های نوروزی از اتصال به شبکه‌های اینترنتی رایگان در اماکن عمومی و پر ریسک نظیر رستوران‌ها، مسافرخانه‌ها و دکه‌های فروشگاهی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا انتظامی مشهد از شهروندان خواست؛ در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا با شماره تماس 096380 به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.