رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هزار و ۳۵۵ مصدوم حوادث ترافیکی در قالب طرح سلامت نوروزی ( از ۲۴ اسفند تاکنون) توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی امدادرسانی شدند.

اورژانس ۱۱۵ مشهد هزار و ۳۵۵ مصدوم حوادث ترافیکی را امدادرسانی کرد

به گزارش قدس خراسان،دکتر علی یزدانی با اعلام این خبر افزود: میزان مصدومان حوادث ترافیکی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی بیان کرد: از این تعداد هزار و ۹۷ نفر به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتقل و ۲۵۸ نفر دیگر از مصدومان در محل درمان شدند.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته همزمان با آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون، ۳۲ هزار و ۳۹۰ مورد تماس با خطوط اورژانس ۱۱۵ این دانشگاه  برقرار شده است که ۱۰ هزار و ۵۲۹ مورد از این تماسها منجر به ماموریت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت و ۶ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی، ۸۸ درصد این ماموریت‌ها مربوط به حوادث غیرترافیکی و ۱۲ درصد مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

یزدانی گفت: هزار و ۲۶۱ مورد از ماموریت های اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد مربوط به حوادث ترافیکی بوده است که کاهش ۲۳ درصدی داشته است.

۶ نفر بر اثر حوادث ترافیکی جان باختند

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: همچنین میزان فوتی‌های مربوط به حوادث ترافیکی تعطیلات نوروزی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه تاکنون ۶ مورد بوده که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

وی با بیان اینکه تعداد کل ماموریت‌های غیرتصادفی امسال نیز ۹ هزار و ۲۶۸ مورد بوده است، افزود: در این ماموریت‌ها هفت هزار و ۵۵ بیمار توسط کارشناسان فوریت‌‍ های پزشکی امدادرسانی شدند که سه هزار و ۸۹۸ بیمار به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتقل و سه هزار و ۱۵۷ بیمار در محل درمان شدند.

یزدانی بیان کرد: همچنین میزان فوتی‌های مربوط به حوادث غیرترافیکی امسال ۱۹۰ مورد بوده که نسبت به سال گذشته ۶.۳ درصد افزایش داشته است.

طرح سلامت نوروزی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۲۴ اسفندماه آغاز شد و تا ۱۴ فروردین ماه ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.