دولت اندونزی برای مقابله با حملات تروریستی احتمالی پس از تیراندازی مرگبار اخیر در روسیه در حالت آماده‌باش قرار گرفت.

اندونزی در آماده باش مقابله با حملات تروریستی پس از تیراندازی در روسیه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روزنامه استریتس تایمز، هادی تجاهجانتو، وزیر هماهنگی امور سیاسی، حقوقی و امنیتی اندونزی، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: دولت اندونزی گروه‌ها و افرادی را که می توانند حملات مشابهی را انجام دهند، تحت نظر دارد.

در آنچه که مرگبارترین حمله در روسیه در دو دهه اخیر خوانده می‌شود، چهار مرد در شب ۲۲ مارس (۳ فروردین) به سالن کنسرتی تالار شهر کروکوس در نزدیکی مسکو حمله کردند و بیش از ۱۳۰ نفر را کشتند و بیش از ۱۰۰ نفر را مجروح کردند. داعش، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

هادی گفت : در پی این حادثه، مقامات اندونزی نظارت خود را بر شبکه های تروریستی احتمالی افزایش دادند.

وی افزود: بخش‌های مرتبط وزارت امنیت، آژانس ملی مبارزه با تروریسم (BNPT)، آژانس اطلاعات دولتی اندونزی و نیروی پلیس ضد ترور را شامل می‌شوند.

ریکو آملزا، رئیس آژانس ملی مبارزه با تروریسم اندونزی، که در کنفرانس مطبوعاتی حضور داشت، گفت: در رسانه های اجتماعی هنوز افرادی وجود دارند که از اقدامات تروریست ها حمایت می کنند.

آژانس ملی مبارزه با تروریسم اندونزی در تلاش است تا تبلیغات افراطی را شناسایی کرده و از بین ببرد، او اشتراک گذاری اطلاعات بیشتر بین آژانس های امنیتی مختلف در اندونزی را خواستار شد.

وی گفت: در سرتاسر جهان هسته‌های (تروریستی) وجود دارد، اما این هسته‌ها سلول‌های ایدئولوژیک هستند، ما باید دانش را به اشتراک بگذاریم و این گونه با آنان مبارزه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.