فرماندار کرمانشاه از بازدید۶۸۰هزار گردشگر از جاذبه‌های کرمانشاه خبر داد و گفت:بیش از ۱۵ هزار بازرسی و نظارت توسط اکیپ خدمات نوروزی انجام شده است.

بازدید۶۸۰هزار گردشگر از جاذبه‌های کرمانشاه/۱۵هزار بازرسی انجام شد

به گزارش قدس آنلاین محمدرضا آمویی اظهار کرد: ستاد خدمات سفر از ۲۴ اسفندماه آغاز به کار کرد، تا در جذب حداکثری گردشگر و رضایت مسافران اقدامات لازم را انجام دهند، که آمارها بیانگر رشد استقبال گردشگران از جاذبه‌های شهر است.

فرماندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه سلامت و کیفیت خدمات در اذهان مسافران باقی خواهد ماند و آن‌ها به عنوان سفیران گردشگری سبب معرفی بهتر این مناطق می‌شوند، بیان کرد: آماده سازی زیرساخت‌ها و نظم نظارت‌ها تأثیرگذاری خود را دارد تا هموطنان هم مبلغان خوبی برای شهر و استان ما باشند.

وی به تاکید استاندار کرمانشاه بر تقویت حوزه گردشگری در سال جاری اشاره و تصریح کرد: یکی از سالم‌ترین و کم هزینه‌ترین حوزه‌ها در راستای جذب توریست ارائه کیفیت مناسب و گام مثبت در حفظ این سرمایه در راستای معرفی بیشتر مناطق دیدنی استان خواهد بود.

آمویی با قدردانی از اداره میراث فرهنگی که امسال غرفه‌های فرهنگی و گردشگری خوبی را در طاقبستان و دیگر امکان تفریحی دایر کرده است، گفت: این اقدام علاوه بر درآمدزایی موجب جذب چشمگیر گردشگر می‌شود، همچنین مرکز بهداشت نیز همکاری مناسبی را با ستاد دارد که ستودنی بوده است.

وی تعداد گردشگران در اقامتگاه‌های رسمی شهر کرمانشاه را از مورخ ۲۴ اسفندماه تا ۱۰ فرودین را ۳۳ هزار و ۶۰۰ نفر دانست و گفت: آمار اسکان و بازدید اقامتگاه‌های غیررسمی نیز ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر بوده، همچنین آمار کل اقامت مسافران نوروزی رسمی و غیر رسمی تا این لحظه ۷۴ هزار و ۲۰۰ نفر برآورد شده است.

آمویی از ۱۵ هزار مورد بازدیدهای نظارتی ستاد مشترک خدمات سفر در سطح شهر کرمانشاه طی این مدت از رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین‌راهی و… خبر داد.

فرماندار کرمانشاه گفت: امسال ۲۸۴ هزار و ۲۰۴ نفر مسافر از اماکن تاریخی بازدید داشتند، تعداد بازدید گردشگران از امکان تفریحی و توریستی شهر کرمانشاه ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر بوده و تاکنون ۳۲۲ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و از موزه‌ها را ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر در این ایام بیان کرد.

وی افزود: میزان اقامت گردشگران در هتل‌ها بالغ بر ۱۴ هزار نفر، اقامتگاه‌های سنتی یک هزار و ۱۴۵ نفر، مجتمع‌های گردشگری یک هزار و ۳۶ نفر، مهمان پذیرها ۸ هزار نفر، هتل آپارتمان‌ها سه هزار و ۲۰۰ نفر، اقامتگاه‌های بومی گردی یک هزار و ۶۹ نفر، هتل بوتیک سنتی یک هزار و ۲۵۰ نفر بوده است.

آمویی بازرسی و نظارت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی را بیش از ۹ هزار مورد و تعداد اماکن عمومی بازدید شده را نیز بیش از چهار هزار مورد دانست.

وی به بیش از یک هزار مورد اخطار صادر شده از سوی مرکز بهداشت به مراکز خدماتی اشاره و تصریح کرد: ۱۱۶ اماکن خدماتی غیربهداشتی پلمب شده و بیش از ۱۰۵ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی انجام گرفته است.

فرماندار کرمانشاه یادآور شد: طی بازدید این اکیپ نظارتی رقمی بالغ بر ۶ هزار و ۷۲۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم سازی شده است، تا در راستای حفظ سلامت مسافران خدمات شایسته‌ای را ارائه دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.