مدیرکل محیط زیست استان فارس از تولد اولین گوساله گوزن زرد در سایت تکثیر و پرورش این شهرستان خبر داد و گفت: اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در سایت ۳۰۰ هکتاری تکثیر وپرورش جنگل خلیل بیگ ارسنجان مشاهده شد.

تولد نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی در بهار ۱۴۰۳

به گزارش قدس آنلاین پورشیرزاد با ارائه گزارشی دراین زمینه افزود: این سایت با محدوده ۳۰۰ هکتاری از سال ۹۰ با تعداد ۷ راس گوزن زرد شروع به فعالیت نموده است که هم اکنون این سایت با احتساب گوزن های زنده گیری و انتقال شده به استان های همجوار تعداد ۱۱۸ راس گوزن زرد خروجی داشته است.
وی ایجاد محیط ایمن برای تکثیر و پرورش گوزن زرد را یکی از مولفه های جدی برای افزایش شمار گوزن ها در این سایت دانست و گفت: این سایت یکی از سایت های موفق و بعنوان سایت مولد در کشور شناخته شده است
به گفته وی رصد وپایش مداوم  منطقه و فراهم شدن امنیت، تغذیه به موقع ومدیریت بهینه از مهمترین شاخصه ها در رشد این گونه ارزشمند در این منطقه از کشور می باشد.
پورشیرزاد خاطر نشان کرد: افزایش رشد ۳۰ درصدی این گونه با ارزش در سال گذشته حاکی از آن است که تمامی شرایط زیستی برای این گونه تامین شده است و پیش بینی وانتظار خواهیم داشت که حدود ۲۵ راس گوساله گوزن جدید به جمعیت فعلی این سایت در زایش های آینده در سال جاری به جمعیت آن اضافه شود.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دولت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.