نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جمع ایرانیان مقیم و شیعیان بانکوک گوشه‌ای از شخصیت چندبعدی مولی المتقیان(ع) را تشریح کرد.

روایت نماینده ولی فقیه در امور حج از شخصیت امیرالمومنین(ع)

به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب در شب ۲۱ رمضان در جمع ایرانیان مقیم و شیعیان بانکوک در سخنرانی خود با تبیین ابعاد و ویژگی‌های شخصیت امام علی(ع)، به مطیع بودن در برابر رسول گرامی اسلام(ص)، فداکاری در جبهه‌های نبرد و نقش آفرینی در جنگ‌ها به عنوان رزمنده و امدادرسان اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه درباره ابعاد علمی، عبادی و قضاوت‌های امیرمومنان (ع) به تفصیل سخن گفت و با ذکر نمونه های تاریخی، شیوه قضاوت حضرت امیر(ع) را حکیمانه توصیف کرد و با اشاره به اینکه هم اکنون هم با این همه پیشرفت بشر درعرصه های مختلف، شیوه آن حضرت از تیزبینی بسیار وسیع و الهامات غیبی حکایت می کند بر لزوم بهره گیری از آن در جهان امروز تاکید کرد.

نواب با بیان جلوه‌های علمی امام علی(ع) به تبیین رابطه الهام در علم آن حضرت پرداخت و با اشاره به خطبه ۲۲۸ نهج البلاغه، به گزاره‌های کلامی و حکمی در اندیشه حضرت امیر(ع) که مورد تاکید برخی از فیلسوفان مسلمان است پرداخت.

وی سپس جایگاه خاص امام علی(ع) را در علومی همچون نحو و ادبیات عرب، طب گیاهی، فصاحت و بلاغت، قرآن شناسی، ستاره شناسی، علم حساب، دانش نظامی و غیره برشمرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادمه سخنان خود بر ضرورت بازشناسی شخصیت چند بعدی امیرالمومنین تاکید و توصیه کرد که مسلمانان و به ویژه شیعیان درس‌های لازم را از زندگی و اندیشه امام علی(ع) به ویژه نهج البلاغه اخذ و مورد بهره برداری صحیح قرار دهند.

بر پایه این گزارش، آیین معنوی احیای شب‌ نورانی بیست و یکم رمضان و سالروز شهادت جانگداز مولای متقیان امام علی (ع) با قرائت دعای جوشن کبیر و مراسم قرآن بر سرگرفتن خاتمه یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.